۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
دست تولیدکنندگان را به گرمی می‌فشاریم| احتمال افتتاح طرح توسعه شرکت شیشه همدان در دهه فجر
بازار گزارش می‌دهد؛

دست تولیدکنندگان را به گرمی می‌فشاریم| احتمال افتتاح طرح توسعه شرکت شیشه همدان در دهه فجر

همدان - استاندار همدان به اتفاق جمعی از مدیران و با همراهی خبرنگاران از واحدهای تولیدی فعال و موفق بازدید کرد و با تاکید بر اینکه دست تولید کنندگان را به گرمی می‌فشاریم به آنها قول حمایت داد.

بازار؛ گروه استان‌ها: بازدید از واحدهای تولیدی با هدف شنیدن صدای تولید کنندگان و رفع مشکلات آنها یکی از اقدامات استانداری همدان با همراهی رسانه‌های استان طی چند سال اخیر بوده هرچند بعد از شیوع کرونا از میزان بازدیدها به مقدار قابل توجهی کاسته شد.

با آرام شدن شرایط و کاهش شیوع ویروس کرونا باردیگر حضور در جمع تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی از سرگرفته شد و امروز دوشنبه در قالب توری یک روزه از رسانه‌های استان همدان دعوت شد تا به همراه استاندار همدان و برخی از مدیران اقتصادی از چهار واحد تولیدی این استان بازدید به عمل آید.

بازدید نخست از شرکت شیشه همدان انجام شد که یک شرکت موفق با ایجاد اشتغال برای ۴۸۵ نفر و چند طرح توسعه بزرگ است و بازدید دوم از شرکت صنایع غذایی سحر با بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال و صادرات گسترده به سراسر جهان انجام شد و استاندار و خبرنگاران رسانه‌ها پای حرف و درددل تولید کنندگان نشستند.

طرح توسعه کارخانه شیشه فرصتی برای صادرات به عراق فراهم می‌کند البته هم اکنون هم صادرات به عراق داریم اما محدودیت تولید وجود دارد و تامین نیاز کشور در اولویت است

رئیس کارخانه شیشه همدان در این بازدید به طرح توسعه این کارخانه اشاره کرد و با بیان اینکه طرح اجرا شده بسیار بزرگ و در کشور منحصر به فرد است، اظهار کرد: طرح توسعه کارخانه شیشه فرصتی برای صادرات به عراق فراهم می‌کند البته هم اکنون هم صادرات به عراق داریم اما محدودیت تولید وجود دارد و تامین نیاز کشور در اولویت است.

دست تولیدکنندگان را به گرمی می‌فشاریم| احتمال افتتاح طرح توسعه شرکت شیشه همدان در دهه فجر

خسرو فخیم هاشمی با تاکید بر اینکه شیشه بهترین بسته بندی در دنیاست و هیچگونه تخریب محیط زیست ندارد، افزود: ۳۱ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی و ۱۰ میلیون دلار آورده شرکت بوده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت شیشه همدان به عنوان شرکت سهامی عام در بورس است و ۴۵ هزار سهامدار دارد، افزود: طرح توسعه کارخانه ۲۰۰ نفر اشتغال جدید خواهد داشت که ۸۵ نفر تا دیروز استخدام شده اند.

ظرفیت قبلی یک کوره شرکت شیشه ۴۵ هزار تن و یک کوره دیگر ۳۵ هزار تن است اما ظرفیت کوره در طرح توسعه ۹۳ هزار تن است و تکنولوژی مدرن استفاده شده است

رئیس کارخانه شیشه همدان با اشاره به اینکه پرسنل کارخانه هم اکنون ۴۸۵ نفر است که با افتتاح طرح جدید ۲۰۰ نفر به آنها اضافه می شود، اضافه کرد: ظرفیت قبلی یک کوره شرکت شیشه ۴۵ هزار تن و یک کوره دیگر ۳۵ هزار تن است اما ظرفیت کوره در طرح توسعه ۹۳ هزار تن است و تکنولوژی مدرن استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم سه خط طرح توسعه کارخانه شیشه را تا دهه فجر به بهره برداری برسانیم، بیان کرد: یکی از مشکلات شرکت شیشه همدان ارتقا تجهیزات گاز است.

فخیم هاشمی با اشاره به اینکه کوره صنعت شیشه با صنعت سیمان فرق دارد و در صورت قطعی برق صنعت شیشه آسیب می بیند، ادامه داد: با یک قطعی گاز همه سرمایه گذاری انجام شده به هوا می رود پس باید همیشه گاز به موقع برسد.

در دهه ۸۰ برای دو ماه همیشه سوخت ذخیره داشتیم اما هم اکنون فقط برای چهار یا پنج روز آینده سوخت ذخیره داریم

وی با اشاره به اینکه نیاز به ذخیره سوخت گازوئیل داریم، افزود: در دهه ۸۰ برای دو ماه همیشه سوخت ذخیره داشتیم اما هم اکنون فقط برای چهار یا پنج روز آینده سوخت ذخیره داریم.

دست تولیدکنندگان را به گرمی می‌فشاریم| احتمال افتتاح طرح توسعه شرکت شیشه همدان در دهه فجر

رئیس کارخانه شیشه همدان با اشاره به اینکه صنعت شیشه مدیر کش است و همیشه دلشوره و دلهره داریم، اضافه کرد: برق مورد نیاز برای افزایش ظرفیت کارخانه تامین شده و با افتتاح طرح توسعه مصرف برق کارخانه از پنج مگاوات به ۱۱ مگاوات می‌رسد.

وی در پایان از افزایش قیمت گاز انتقاد کرد و ادامه داد: قیمت گاز چهار برابر شده و امسال یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به صورت ماهانه پول گاز پرداخت می کنیم در صورتی که سالهای قبل کمتر بود.

استاندار همدان در این بازدید با اشاره به تحریم‌های ظالمانه، تولید کنندگان را افسران بلند پایه کشور در حوزه اقتصادی برشمرد و اظهار کرد: اقدام شرکت شیشه همدان را برای توسعه و افزایش ظرفیت تقدیر می کنم.

علیرضا قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه دو خط تولید قدیمی شرکت شیشه همدان ۷۵ هزار تن ظرفیت دارند، ادامه داد: خط تولید جدید ۹۳ هزار تن ظرفیت دارد.

در حوزه تولید و اشتغال باید تمام توان خود را بکار بگیریم و شعار امسال مقام معظم رهبری باید سر لوحه کار باشد

وی با تاکید بر اینکه اشتغال و تولید برای دولت سیزدهم یک اصل است، افزود: در حوزه تولید و اشتغال باید تمام توان خود را بکار بگیریم و شعار امسال مقام معظم رهبری باید سر لوحه کار باشد.

استاندار همدان با بیان اینکه افزایش ظرفیت تولید شرکت شیشه را پیگیری می کنیم، اضافه کرد: از طریق مدیر شرکت گاز همدان با مدیران ارشد ملی هم مذاکره می کنیم تا مشکلات این کارخانه رفع شود ضمن اینکه باید در جلسه ستاد تسهیل این موضوع مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع سوخت و رزرو گازوئیل شرکت شیشه نیز در جلسه ستاد تسهیل با حضور شرکت پخش و پالایش مطرح خواهد شد، بیان کرد: پیگیر می شویم تا ذخیره گازوئیل کارخانه شیشه بیشتر شود.

برای تولید کننده محدودیت وقت و زمان نداریم و نبض تولید باید به شکل منظم ضرب آهنگ آن نواخته شود

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه در حوزه برق مورد نیاز خط تولید جدید از مدیرعامل شرکت توزیع برق می خواهیم که هرچه سریع تر ۶ مگاوات مورد نیاز وصل شود، ادامه داد: برای تولید کننده محدودیت وقت و زمان نداریم و نبض تولید باید به شکل منظم ضرب آهنگ آن نواخته شود.

رئیس شرکت صنایع غذایی سحر نیز در ادامه بازدید با اشاره به اینکه شرکت سحر یک هزار و ۶۵۴ نفر اشتغالزایی مستقیم و ۲۰ هزار نفر اشتغالزایی غیر مستقیم دارد، اظهار کرد: تولیدات شرکت شامل رب گوجه، مربا، انواع کنسرو، ترشی و ... می شود.

دست تولیدکنندگان را به گرمی می‌فشاریم| احتمال افتتاح طرح توسعه شرکت شیشه همدان در دهه فجر

مسعود توتونچیان با اشاره به اینکه امسال شرکت سحر ۳۰ ساله شد، ادامه داد: طی سه دهه تمام‌نیروهای فعال در مجموعه از بدو ورود مشمول تمام مزایای قانون کار شدند.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۱۰۰ هزار تن محصول کشاورزی خریداری می‌کنیم که اشتغالزایی بزرگی است، افزود: صادرات پایدار به کانادا، انگلستان، هلند، آلمان، عراق، روسیه، ازبکستان، قزاقستان و استرالیا داریم.

حدود ۴۰ هزار تن محصول کشاورزی از استان های جنوبی جذب شده و به دنبال این هستیم که در استان های برخوردار یکسری واحد راکد را احیا کنیم تا ظرفیت های تولیدی را افزایش دهیم

رئیس شرکت صنایع غذایی سحر با اشاره به اینکه شرکت سحر طرح توسعه دارد که اجرای آنها اراده ملی و استانی می خواهد، اضافه کرد: حدود ۴۰ هزار تن محصول کشاورزی از استان های جنوبی جذب شده و به دنبال این هستیم که در استان های برخوردار یکسری واحد راکد را احیا کنیم تا ظرفیت های تولیدی را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار متر مربع مساحت شرکت های سحر در داخل استان است، اضافه کرد: برای یک طرح توسعه ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری ثابت نیاز است که موفق نشدیم از سیستم بانکی، منابع تامین کنیم و از سیستم داخلی تامین شده است.

توتونچیان با اشاره به اینکه طرح دوم شرکت نیوشه با سرمایه ثابت ۱۰۰ میلیارد تومان در دست اقدام است، بیان کرد: طرح سوم صنایع بسته بندی با ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری ثابت بوده و هدف از اجرای این طرح تامین نیاز مواد اولیه بسته بندی برای شرکت های گروه صنایع غذایی سحر است.

رئیس شرکت صنایع غذایی سحر با اشاره به اینکه طرح آخر طرح توسعه شکوفه سحر برای بسته بندی میوه خشک و خشکبار است، ادامه داد: این طرح ۱۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری ثابت نیاز داشت و اکنون ۸۰ درصد اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه روز نخست شرکت سحر کار خود را با ۱۳ نفر آغاز کرد، افزود: توکل، تفکر و تلاش سر لوحه کار ما شد و در چند سال اخیر تعامل و با شرایط سخت تحمل را هم اضافه کردیم.

دست تولیدکنندگان را به گرمی می‌فشاریم| احتمال افتتاح طرح توسعه شرکت شیشه همدان در دهه فجر

توتونچیان با تاکید بر اینکه ایران پتانسل های زیادی دارد و باید راه توسعه را ادامه دهیم، افزود: ما از مزرعه کار را آغاز کردیم و اگر محصول کشاورزی با کیفیتی داشته باشیم‌،محصول نهایی با کیفیت خواهد شد.

استاندار همدان در بازدید از شرکت صنایع غذایی سحر با اشاره به اینکه وقتی در فضای تولیدی قرار می‌گیریم که چرخه کار و تولید به خوبی گردش می کند، روحیه ایجاد می‌شود، اظهار کرد: امروز دشمن از دو فضای مجازی و اقتصادی به دنبال آسیب زدن به کشور است.

علیرضا قاسمی فرزاد با بیان اینکه افسران حوزه اقتصادی با همه فشار ها و سختی ها با استواری، ایستادگی کردند و از مسیر و حرکت خود کوتاه نیامدند، ادامه داد: امروز مجموعه صنایع غذایی در شرکت سحر مجموعه ای از شرکت های مختلف است و به شکل تخصصی و خوب مدیریت می شود.

با توجه به کمبود آب و خکشسالی دیگر نمی توان شیوه سنتی و غرق آبی تولید محصول داشته باشیم و باید به سمت محصولات گلخانه ای برویم

وی با بیان اینکه می‌خواهیم در استان همدان، در کنار تولید کنندگان زنجیره تولید شما را تکمیل تر کنیم، افزود: با توجه به کمبود آب و خکشسالی دیگر نمی توان شیوه سنتی و غرق آبی تولید محصول داشته باشیم و باید به سمت محصولات گلخانه ای برویم.

وی با اشاره به اینکه باید در بخش گلخانه‌ها نیز سرمایه گذاری انجام شود، اضافه کرد: واحد های مشکل داری وجود دارد که بانک‌ آنها را تملک کرده و می توان از ظرفیت این واحدها برای افزایش تولید کمک گرفت.

استاندار همدان با اشاره به اینکه امروز یک نفر اشتغال هم‌برای ما مهم است، تاکید کرد: دست شما تولید کنندگان را به گرمی می فشاریم و از شما حمایت می کنیم.
وی با اشاره به اینکه امنیت غذایی یکی از اصول اقتصادی مقاومتی است و همیشه امنیت غذایی را باید پایدار و با ثبات نگهداریم، افزود: اکنون در زمینه کالا های اساسی هیچ مشکلی وجود ندارد.

گفتنی است؛ در ابتدا مقرر شده بود از چهار شرکت بازدید به عمل آید اما بعد از پایان بازدید از شرکت سحر روابط عمومی استانداری و روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از خبرنگاران خواستند که مدیران را در بازدید از دو واحد دیگر همراهی نکنند چراکه این دو واحد ضعیف هستند و سالن مناسب برای حضور خبرنگاران ندارند و در صورت حضور خبرنگاران باید سر پا بایستند.

بی شک بازدید از واحدهای تولیدی اقدامی پسندیده است اما اینکه برای بازدید از دو واحد تولیدی بسیار موفق استان همراهی خبرنگاران را بخواهند و نوبت به واحدهای تولیدی ضعیف تر که رسید از آنها به دلایلی بخواهند که مراسم بازدید را ترک کنند، پسندیده نیست.

بازدید و شنیدن صدای تولید کننده موفق فقط برای مستند سازی رسانه‌ای خوب است در حالی که بی شک باید همه تولید کنندگان مورد توجه باشند تولید کننده موفق با تشویق و تولید کننده ضعیف با حمایت و رفع موانع تولید دلگرم می شود اما حذف رسانه‌ها از برنامه بازدید واحدهای تولیدی ضعیف هیچ شباهتی با حمایت ندارد.

کد خبر: ۱۲۱٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha