۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
۳۰۰ هزار واحد مسکونی بافت فرسوده طی ۲ سال در قالب نهضت ملی مسکن نوسازی می‌شود
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران:

۳۰۰ هزار واحد مسکونی بافت فرسوده طی ۲ سال در قالب نهضت ملی مسکن نوسازی می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی از برنامه شرکت بازآفرینی شهری برای نوسازی ۳۰۰ هزار واحد مسکونی بافت فرسوده طی دو سال خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امروز ۱۵ آذرماه محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم تکریم و معارفه سرپرست و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ضمن تقدیر و تشکر از وزیر برای انتصاب خود به عنوان مدیرعامل شرکت، گفت: آنچه در محورهای وزیر راه و شهرسازی در خصوص انتظارات از شرکت بازآفرینی شهری به مجلس ارایه شد حکمرانی نوسازی شهری بود که در این دوره تلاش خواهیم کرد تا در این مسیر گام برداریم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: دیدگاه حکمرانی نوسازی شهری ایران موفق نمی‌شود مگر آنکه مردم را در جریان نوسازی بافت‌های فرسوده و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی مشارکت بدهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از محدوده‌های شهری را بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی اشغال کرده است، یادآور شد: بر اساس برنامه ششم توسعه، باید سالانه  ۲۷۰ محله در بافت‌های ناکارآمد شهری در کشور بازآفرینی شود. همچنین، طبق ماده ۵۹ قانون برنامه ششم باید سالانه حداقل ۱۰ درصد از بافت فرسوده شهری مرمت و احیا شود و این امر با ارایه بسته‌های تشویقی و تسهیلات مناسب محقق خواهد شد.

آیینی با بیان این که در راستای نهضت ملی مسکن باید تولید را به محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری راهبری و هدایت کنیم، گفت: تلاش بر این است ظرف دو سال آینده، تولید ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری را با همکاری همکاران سخت‌کوش شرکت به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه آموزش توانمندسازی و مهارت‌آموزی ساکنان در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: هدف این است با سنددار کردن واحدهای مسکونی واقع در محلات حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی سرمایه‌های آنان به چرخه اقتصادی شهر برگردانیم و ساکنان این مناطق را به نوسازی واحدهایشان ترغیب کنیم.

آیینی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا مجموعه نمونه در وزارت راه و شهرسازی باشیم.

وی در بیان بخشی از رئوس برنامه‌های شرکت بازآفرینی در دوره جدید گفت: اعتمادسازی و مشارکت مردمی با رویکرد توجه به جامعه‌شناسی و روان‌شناسی، حمایت و توانمندسازی ساکنان بافت‌ها و تعامل با آنها در دستور کار است.

آیینی با تاکید بر این که بدون مشارکت ساکنان محلات هدف، بخش خصوصی و مشارکت کلیه نهادهای مرتبط با حوزه بازآفرینی اقدامات نوسازی به سرانجام نخواهد رسید، اظهارکرد: حمایت مالی و توانمندسازی ساکنان، ایجاد ساختار اجرایی و مدیریت هماهنگ در محلات هدف از اصول مهم برنامه‌های آتی شرکت بازآفرینی شهری ایران خواهد بود. همچنین برنامه منسجمی برای توسعه و تحول اجتماع محور ۲ هزار و ۲۰ محله در سطح بسیار وسیع در حوزه بازآفرینی شهری تنظیم شده که به زودی اعلام و اجرایی خواهد شد.

کد خبر: ۱۲۱٬۷۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha