۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸
صرافی مشهور «بیت مارت» هک شد| مفقود شدن ۲۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال
امروز رخ داد؛

صرافی مشهور «بیت مارت» هک شد| مفقود شدن ۲۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال

صرافی رمزارز «بیت‌مارت» در جریان یک حمله هکری، نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار از ذخایر اتریوم و بایننس خود را از دست داد.

به گزارش بازا،؛ صرافی رمزارز «بیت‌مارت» در جریان یک حمله هکری، نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار از ذخایر اتریوم و بایننس خود را از دست داد.

هک ۲۰۰ میلیون دلاری بیت‌مارت برای اولین بار توسط «پکشیلد» که یک شرکت فعال در زمینه امنیت بلاک چین و تجزیه و تحلیل داده است، فاش شد که در ابتدای این حمله هکری، تراکنش تقریباً ۱۰۰ میلیون دلاری را از طریق بلاک چین اتریوم شناسایی کرد.

تحقیقات بیشتر در خصوص این تراکنش نشان داد که هک همزمان ۹۶ میلیون دلار روی ذخایر شبکه اسمارت چین بایننس صرافی ارز دیجیتال بیت مارت انجام شده است. 

بنابر اعلام پکشیلد، هکرها با ترکیبی از بیش از ۲۰ توکن که شامل آلت‌کوین‌هایی مانند بایننس کوین (BNB)، Safemoon، BSC-USD و BNBBPay (BPay) ، موفق به انجام این حمله هکری شده اند. همچنین مقادیر قابل توجهی از میم کوین ها مانند BabyDoge، Floki و Moonshot نیز در این هک به خطر افتاده است.

طبق گفته Peckshield، این هک از طریق انجام یک عملیات ساده برای انتقال و مبادله ارز صورت گرفته است. 

مدیر عامل بیت‌مارت، «شلدون شیا»، کمی بعد از حمله، این هک را از طریق توییتر به عنوان یک «نقض امنیتی در مقیاس بزرگ» در کیف‌پول‌هایگرم ETH و BSC تأیید کرد.

وی در پیام توئیتری خود نوشت: در حال حاضر ما هنوز در حال نتیجه گیری در خصوص روش های ممکن مورد استفاده در این حمله هکری هستیم. هکرها توانستند دارایی هایی به ارزش تقریبی ۱۵۰ میلیون دلار را برداشت کنند.

مدیرعامل بیت مارت همچنین افزود:  در حال حاضر ما به طور موقت برداشت ها را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در می آوریم. ما برای درک و شکیبایی شما در این شرایط بسیار از شما متشکریم!

کد خبر: ۱۲۱٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha