۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
تعاونی‌ها، بازار مرکبات را از دست دلالان نجات دهند
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

تعاونی‌ها، بازار مرکبات را از دست دلالان نجات دهند

زارعی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد که تعاونی‌ها باید جایگزین دلال‌های بازار میوه و مرکبات شوند تا شاهد سودجویی و افزایش قیمت نباشیم.

به گزارش بازار، منصورعلی زارعی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه هم اینک در بازار دو گروه شامل تولیدکننده و مصرف کننده نگران هستند، گفت: باغداران نباید دغدغه فروش داشته باشند.

وی با اشاره به آمار تولید ۵ میلیون تنی مرکبات در کشور و اعلام اینکه مصرف سرانه ما از میانگین جهانی ۵ برابر بالاتر است، اضافه کرد: در کشور دو میلیون تن اضافه تولیدِ مرکبات داریم ولی در این میان نقش اصلی را اتحادیه ها از سمت مردم و تعاونی ها از طرف تولید کننده ایفا می کنند.

زارعی آمار تولید مرکبات مازندران را ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن تخمین زد و در این میان تاکید کرد که تعاونی ها باید نقش دلال و واسطه ها را بر عهده گیرند.

این نماینده مجلس در عین حال به قدمت ۴۰ ساله برخی تعاونی ها در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: اگر تعاونی ها به صورت خودکار وارد میدان شوند و به فکر باشند، دیگر نیازی به کمک دولت ندارند. در حالیکه دولت صرفا باید سیاست گذاری کند.

زارعی در عین حال پیاده سازی چنین رویه ای را نیازمند اعتماد سازی میان باغداران و اتحادیه ها عنوان کرد و افزود: ما نسبت به تولید اضافی خوشنود هستیم ولی از طرفی باید نگران باشیم که این نوع تولید هیچ توجیه اقتصادی ندارد چون باغدار مجبور به بریدن در صدی از درختان میوه می شود.

کد خبر: ۱۲۱٬۶۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha