۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
احتمال رشد قیمت در بازار جهانی طلا| برای معامله مراقب نرخ جهانی دلار باشید
تحلیل بازار فارکس؛

احتمال رشد قیمت در بازار جهانی طلا| برای معامله مراقب نرخ جهانی دلار باشید

بازار جهانی طلا در طول هفته جاری با تداوم تقویت دلار آمریکا افتی محسوس داشت که احتمال بازگشت قیمت به سمت روند صعودی وجود دارد.

به گزارش بازار، بازارهای طلا بار دیگر هفته منفی را پشت سر گذاشتند و از خط روند صعودی قابل توجهی عبور کردند، اما در روز جمعه به اندازه کافی جهش قیمت را تجربه کرد. به همین دلیل است که ما احتمالاً زودتر شاهد حرکت صعودی طلا خواهیم بود، زیرا به نظر می رسد که بازار در حال پیدا کردن مسیر صعودی خود است.

برای پیش بینی قیمت طلا، اساسا به نرخ جهانی دلار آمریکا بسیار توجه داشته باشد، زیرا اگر قیمت به صعود ادامه دهد، در نهایت در نقطه عکس ارزش طلا عمل کرده و منجر به کاهش ارزش این فلز گرانبها خواهد شد.

علاوه بر این، افزایش نرخ بهره در آمریکا نیز برای قیمت طلا اتفاق بدی است، بنابراین به نظر میرسد در آینده باید بسیار محتاط باشید. 

ساده ترین راه برای تشخیص روند احتمالی طلا این است که منتظر بمانید و ببینید که کدام سمت را در روند قیمت می شکنیم، خواه بالاتر یا پایین تر. به همین دلیل، به نظر می رسد بازار در نهایت به سمت منطقه قیمت ۱۸۲۵ دلار یا به سطح ۱۷۰۰ دلار حرکت خواهد کرد.

وقتی به نمودار EMA ۵۰ هفته ای نگاه می کنید، ما در حال حاضر تا حدودی بر سر دو راهی هستیم و بنابراین تا حدی منطقی است که شاهد سردرگمی باشیم.

در این مقطع زمانی، بازار احتمالاً شاهد حرکت بزرگ‌تری به سمت بالا خواهد بود، اما وقتی صحبت از رفتار «ریسک در معرض» یا «خطر حذف» بالقوه به میان می‌آید، به نوعی اطمینان نیاز داریم. در هر صورت، قبل از اینکه سرمایه کنید، منتظر بمانید تا این کندل فعلی در یکی از دو جهت صعود یا نزول حرکت کند، سپس می توانید ریسک خرید را تا حد زیادی کاهش داده و با خیال راحت تری خرید خود را انجام دهید.

کد خبر: ۱۲۱٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha