۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
 افزایش سرمایه گذاری مردم در شرکت‌های بیمه‌ای
کارشناس ارشد بیمه عنوان کرد

افزایش سرمایه گذاری مردم در شرکت‌های بیمه‌ای

میرزایی، کارشناس ارشد بیمه از افزایش تمایل مردم برای سرمایه گذاری در شرکت‌های بیمه ای خبرداد و گفت: شرکت بیمه ای جزو ده شرکت اول بورس قرار دارد و مجموع تراز بیمه ای هم مثبت است.

به گزارش بازار، حبیب میرزایی، کارشناس ارشد بیمه، نظام بیمه ای را به دو بخش نظام بیمه اجتماعی و بیمه تجاری تقسیم بندی کرد و گفت: وظیفه صنعت بیمه جبران خسارات و بسیج پس اندازها برای سرمایه گذاری در اقتصاد است.

وی افزود: صنعت بیمه متشکل از ۳۳ شرکت، هر اموالی که قابل بیمه شدن باشد از ناوگان حمل و نقل دریایی گرفته تا ناوگان حمل و نقل نفت و خیلی از فرآورده های نفتی را بیمه می کند؛ در حقیقت مکانیزم صنعت بیمه به گونه ای است که با وجود تحریم ها نیز پوشش های بیمه ای را تأمین می کند.

کارشناس ارشد بیمه در پاسخ به این سوال که چرا صنعت کشتیرانی تا قبل از تحریم ها تحت پوشش بیمه بین المللی بود گفت: صنعت حمل و نقل دریایی یک ماهیت بین المللی دارد و طبیعی است که اهرمی برای ملزم کردن این صنعت به پوشش بیمه داخلی نداریم و آنها این حق را داشتند که از ظرفیت های بین المللی استفاده کنند اما تحریم ها باعث ظرفیت سازی بیشتر در داخل و حمایت بیشتر دولت از این صنعت شد.

میرزایی از افزایش تمایل مردم برای سرمایه گذاری در شرکتهای بیمه ای خبرداد و گفت: شرکت بیمه ای جزو ده شرکت اول بورس قرار دارد و مجموع تراز بیمه ای هم مثبت است.
کارشناس ارشد بیمه اظهارکرد: هر چقدر که دولت فضای کسب و کار را برای صنعت بیمه تسهیل کند و پایش را از گلوی اقتصاد بخش خصوصی بردارد صنعت بیمه هم می تواند سطح خلاقیت و نوآوری خود را ارتقا دهد.

کد خبر: ۱۲۱٬۴۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha