۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
پیش بینی‌ حاکی از خسارات زراعی بالاست
به دنبال خشکسالی و سرما در سال زراعی جاری؛

پیش بینی‌ حاکی از خسارات زراعی بالاست

مدیر امور برنامه ریزی و توسعه فناوری صندوق بیمه کشاورزی با بیان اینکه ما مرتباً در معرض خطرات و بحران های مختلف هستیم گفت: ما در سال زراعی جاری با سرما و خشکسالی مواجهیم.

به گزارش بازار، فاضل سجادی، مدیر امور برنامه ریزی و توسعه فناوری صندوق بیمه کشاورزی با برنامه «گفتگوی اقتصادی» درمورد نقش صنعت بیمه در بحران های اقتصادی گفتگو کرد.

سجادی با بیان اینکه ما مرتباً در معرض خطرات و بحران های مختلف هستیم گفت: به عنوان مثال در سال زراعی جاری با سرما و خشکسالی مواجهیم و پیش بینی از خسارت ها نیز بسیار بالاست.

وی افزود: اگر صندوق بیمه به عنوان یک صندوق حمایتی نتواند به موقع از کشاورزان حمایت کند کشاورزان هم در آستانه خروج از چرخه تولید قرار خواهند گرفت و در نهایت احتمال مهاجرت و حاشیه نشینی افزایش می یابد و تأمین امنیت غذایی جامعه نیز به مخاطره خواهد افتاد.

مدیر امور برنامه ریزی و توسعه فناوری صندوق بیمه کشاورزی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از کشاورزان کشور تحت پوشش بیمه ای ما قرار دارند اظهارکرد: محصولات کشاورزان در بخش های مختلف در مقابل عوامل خطر به ویژه خشکسالی، سرما و سیل بیمه می شوند و قرارداد بیمه ای تحویل آن ها داده خواهدشد.

سجادی با اشاره به اینکه دولت میانگین ۶۰ درصد حق بیمه ها را پرداخت می کند و ۴۰ درصد را هم کشاورزان و دامداران می پردازند گفت: صندوق بیمه در صورت هر اتفاقی کارشناسان خود را به محل اعزام می کند تا میزان خسارت را برآورد و بررسی و مبلغ خسارت را به کشاورزان پرداخت کنند.

مدیر امور برنامه ریزی و توسعه فناوری صندوق بیمه کشاورزی درمورد کارکرد بیمه پایه و فاجعه بار توضیح داد: در این نوع بیمه، کشاورز و دامدار حق بیمه اندکی می پردازند و در صورت خسارت دیدن، غرامت خیلی خوبی دریافت خواهند کرد.

کد خبر: ۱۲۱٬۴۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha