۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
معرفی سازه های شیشه ای مدرن

معرفی سازه های شیشه ای مدرن

شیشه ها به عنوان یک المان خنثی با اکثر دکوراسیون های داخلی هماهنگ می شوند و این می تواند دلیل مناسبی برای استقبال حداکثری افراد در استفاده از آن باشد.

به گزارش بازار، شیشه ها به عنوان یک المان خنثی با اکثر دکوراسیون های داخلی هماهنگ می شوند و این می تواند دلیل مناسبی برای استقبال حداکثری افراد در استفاده از آن باشد. استفاده از شیشه به عنوان عنصری مدرن، شفاف، زیبا و امن امروزه دیگر محدود به نمای ساختمان ها و پنجره ها نمی‌باشد و معماران تمایل به استفاده از آن در معماری داخلی و فضاهای داخلی ساختمان نیز دارند. شیشه ها انواع مختلفی مانند رنگی، مات، هوشمند و... دارند که کاربرد های مختلفی مانند درب های شیشه ای، پارتیشن های شیشه ای، نرده ها و جان پناه های شیشه ای، پله شیشه ای، ویترین های شیشه ای فروشگاه و مغازه ها، دیوار های شیشه ای،  نما شیشه ای، کف ها و سقف های شیشه ای در ساختمان ها دارند. در ادامه این مقاله به بررسی چند نمونه از این سازه های شیشه ای مدرن می پردازیم:

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای جهت تقسیم بندی و جدا کردن فضای داخلی اداره ها، منازل مسکونی، مغازه ها و فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از پارتیشن شیشه ای در محیط های اداری بهترین گزینه جهت تفکیک فضا می‌باشد زیرا پارتیشن ها علاوه بر ایجاد حریم خصوصی برای افراد، بهترین راه برای به نمایش گذاشتن فضای داخلی محل کار هستند و باعث افزایش روحیه و کار تیمی بین کارمندان می‌شود. پارتیشن های شیشه ای انواع مختلفی دارند که با توجه به فضای قابل استفاده میتوان از این مدل ها استفاده کرد. انواع پارتیشن های شیشه ای عبارت اند از:

  • پارتیشن شیشه ای تک جداره.
  • پارتیشن شیشه ای  دو جداره.
  • پارتیشن شیشه ای اداری open office.
  • پارتیشن شیشه ای  فریم لس.
  • پارتیشن شیشه ای فریم دار.
  • پارتیشن شیشه ای رنگی و مات.
  • پازتیشن شیشه ای هوشمند.

هر یک از مدل های پارتیشن ها در مکانی خاصی نصب می‌شوند به عنوان مثال از پارتیشن های شیشه ای دوجداره بیشتر در مکان های شلوغ استفاده می‌شود زیرا این نوع از پارتیشن ها نسبت به مدل های دیگر عایق صدای بهتری هستند و از پارتیشن های هوشمند ، رنگی و مات نیز در فضاهایی که به امنیت و حریم خصوصی بیشتری نیاز است مانند اتاق های کنفرانس و مدیریت استفاده می‌شود.

پارتیشن شیشه ای اکسیدال

درب شیشه ای

در گذشته درب های چوبی و فلزی کاربرد بیشتری در ساختمان ها داشتند و از درب های شیشه ای به عنوان درب داخلی استفاده نمیشد، اما امروزه استفاده از درب شیشه ای به عنوان درب داخلی رواج بیشتری یافته است و این درب ها بهترین جایگزین برای درب های چوبی شده اند، زیرا علاوه بر زیبایی و مدرن بودن بسیار مقاوم هستند و میتوان با تغییر رنگ یراق آلات و شیشه ها درب ها را برای هر پروژه کاملا شخصی سازی کرد. درب های شیشه ای مناسب استفاده در فضای های مرطوب مانند حمام، سرویس بهداشتی، استخر، سونا و.. نیز می‌باشند، زیرا یراق آلات استفاده شده در درب ها کاملا ضد زنگ هستند و به علت وجود نوار های درزگیر در چهارچوب های آلومینیومی، درب ها کاملا عایق بو و حرارت می‌باشند. شیشه های استفاده شده در درب ها از نوع سکوریت هستند اما امکان استفاده از شیشه های لمینت با توجه به نظر کارفرما جهت افزایش امنیت نیز وجود دارد. 

درب های شیشه ای در دو حالت لولایی و ریلی (کشویی) قابل نصب و اجرا می‌باشند. از انواع درب های لولایی میتوان به درب دیما، پریما، پریما لاین، پریما جامبو، پیانا(دوجداره) و ... اشاره کرد. درب های ریلی یا کشویی نیز در 3 حالت فریم دار، فریم لس و اسپایدری قابل اجرا می‌باشند.

درب شیشه ای اکسیدال

نرده شیشه ای

نرده های شیشه ای به عنوان محافظ در فضای داخلی و خارجی ساختمان ها مانند تراس، بالکن، راه پله، اطراف استخر، پشت بام و روف گاردن نصب و اجرا می‌شوند. نرده شیشه ای دارای انواع مختلفی مانند اکسپوز، توکار یا دفنی، فیکس پوینت، اسپیگات، هنزا، دی لاین، دو لاین و... می‌باشد که با توجه به نظر کار فرما و یا زیر سازی های خاص هر پروژه در مکان مورد نظر نصب می‌شوند. این نرده ها جایگزین بسیار مناسبی برای نرده های چوبی و فلزی هستند زیرا بدون اینکه مانع دید شما بشود نمایی شفاف از محیط را ارائه می‌دهد و باعث بزرگتر نشان دادن محیط می‌شود. و همچنین نگهداری نرده های شیشه ای بسیار آسان می‌باشد و با یک دستمال به راحتی تمیز می‌شوند! و برخلاف سیستم‌های نرده چوبی هر سال نیاز به رنگ زنی و تعمیر ندارند.

به علت استفاده از شیشه های لمینت دو لایه 8 میلی متری در نرده های شیشه ای این سازه ها کاملا امن هستند و قابلیت تحمل بار تا 300 کیلوگرم در هر متر مربع را دارند. در مکان های کم تردد مانند فضا های داخلی ویلا ها یا منازل مسکونی امکان استفاده از شیشه های سکوریت 10 یا 12 میلی متری نیز وجود دارد. اما برای جان پناه های شیشه ای و مکان های پرخطر مانند تراس و روف گاردن و یا راه پله مکان های پرتردد مانند پاساژها و فروشگاه ها طبق ضوابط آتشنشانی باید از شیشه های لمینت استفاده شود.

نرده شیشه ای اکسیدال

شرکت اکسیدال با بیش از یک دهه سابقه در زمینه طراحی و تولید سازه های شیشه ای مدرن شامل نرده شیشه ای، درب شیشه ای، پارتیشن شیشه ای، پله شیشه ای و… آماده ارائه خدمات به معماران و کارفرمایان محترم می باشد. جهت مشاهده پروژه ها و دریافت اطلاعات بیشتر به سایت اکسیدال https://oxidal.ir/ مراجعه کنید یا با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

021-77030013

021-77030014

کد خبر: ۱۲۱٬۳۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha