۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
حفظ منابع طبیعی یک رسالت است
وزیر جهاد کشاورزی:

حفظ منابع طبیعی یک رسالت است

ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی گفت: مردم بزرگترین مدافعان آب و خاک هستند و باید با مشارکت عمومی و نهادهای مردمی، از منابع طبیعی حفاظت کنیم.

به گزارش بازار، سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در نشست کارگروه ملی مقابله با بیابان زایی گفت: شرایط خوبی در حوزه حمایت از منابع طبیعی و حفظ آب و خاک در کشور نداریم باید با مشارکت عمومی، عزم جدی داشته باشیم.

وی ادامه داد: حیات ما وابسته به منابع طبیعی است و هر کدام از بخش‌های دولتی و ملی باید وظایف خود را انجام دهند و کار اجرایی را با کمک مردم ونهادهای مردمی پیش ببرند.

ساداتی نژاد گفت: با توجه به اینکه کارگروه ملی مقابله با بیابان زایی ۴ سال تشکیل نشد، خواهشمندم با نگاهی که رئیس جمهور به محیط زیست و منابغ طبیعی دارند بطور مستمر این کارگروه برگزار شود.

وی تصریح کرد: اگر ما نتوانیم خاک حاصلخیز را حفظ کنیم برای نسل‌های آینده چیزی باقی نمی‌ماند، زیرا تاریخ به ما عبرت‌هایی نشان داده که بدلیل بی احتیاطی، آب و خاک به نابودی کشیده شده است.

ساداتی نژاد با بیان اینکه همه اعضای کارگروه باید به رسالت خود عمل کنند گفت: اگر آموزش و پرورش در این کارگروه عضو است یعنی آموزش و پروش نقش مهمی در فرهنگ سازی دارد ضمن اینکه سایر دستگاه‌ها مانند وزارت راه که وظیفه توسعه راه‌ها را عهده ار است.

ساداتی نژاد افزود: در وزارت جهاد کشاورزی اصلا با توسعه مقابله نمی‌کنیم. زیرا سازمان جنگل‌ها و مراتع، در همه استان های کشور حامی اشتغال و توسعه با حفظ شرایط زیست محیطی است.

وی ادامه داد: کشورهای موفق جهان که توسعه پیداکردند در کنار اشتغال، بهترین منابع طبیعی هم دارند.

ساداتی نژاد گفت: با توجه به بیانات رهبری، قضیه خاک از آب مهمتر است، زیرا سال‌های سال طول می‌کشد تا یک سانت خاک حاصلخیز تولید شود.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: اتفاقاتی که در حوزه فرونشست‌ها و فرسایش آبی و بادی در کشور رخ می‌دهد رسالت بزرگی برای ما است، زیرا آینده درباره آن قضاوت می‌کند بر همین اساس است که باید با بیابان زایی مقابله کنیم.

ساداتی نژاد گفت: ما به تنهایی کاری از پیش نمی‌بریم باید امور را به سازمان‌ها و نهادهای مردمی بسپاریم، زیرا مردم آب و خاک را دوست دارند و بزرگترین مدافعان آب و خاک ما هستند.

وی افزود: برای اینکه میلیون‌ها همیاران منابع طبیعی را به عرضه بیاوریم باید برنامه ریزی داشته باشیم.

ساداتی نژاد گفت: در کشور طرح‌های نمونه و خوبی درباره بیابان زدایی و جنگل کاریی داریم که باید به جهان معرفی کنیم مثلا در زابل در سیستان و بلوچستان اقدامات خوبی در حوزه مقابله با بیابان زدایی انجام دادیم که می‌توان به عنوان طرح‌های نمونه ملی و بین المللی مطرح شود.

کد خبر: ۱۲۱٬۱۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha