۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
مرکبات نوبرانه مازندران به قاره هند رسید
در گفتگو با بازار مطرح شد:

مرکبات نوبرانه مازندران به قاره هند رسید

ساری - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: پرتقال های نوبرانه و صادراتی استان به کشورهایی نظیر روسیه و هند صادر می شود.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه سالانه بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن مرکبات در استان تولید می شود گفت: این محصول مهم امسال به کشورهایی نظیر هندوستان، روسیه، عراق و برخی کشورهای همسایه صادر شده است.

وی ارزش اقتصادی صادرات مرکبات استان را بیش از پنج هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: سال قبل ۸۵ هزار تن مرکبات مازندران صادر شد و پیش بینی می شود این میزان امسال دو برابر شود.

شهیدی فر همچنین با بیان اینکه محصول مرکبات استان سالم است ادامه داد: کنترل مگس میوه مدیترانه ای در استان از مهمترین برنامه ها است و خوشبختانه تاکنون مرکبات استان به ویژه تامسون و پرتقال مصون مانده است.

شهیدی فر سهمیه استان را در ذخیره سازی میوه شب عید بیش از ۳۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: از این میزان شش هزار تن آن مربوط به قائمشهر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به ظرفیت های بخش کشاورزی و ارزآوری اقتصادی آن اشاره کرد و گفت: زعفران از جمله محصولاتی است که در سطح ۲۵ هکتار از مزارع استان انجام می شود و ارزش اقتصادی آن بیش از یک میلیارد تومان است.

کد خبر: ۱۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha