۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
ترمیم بازار و توسعه بازارهای صادراتی خرما از اهداف جشنواره تخصصی خرماست
رئیس سازمان صمت استان بوشهر:

ترمیم بازار و توسعه بازارهای صادراتی خرما از اهداف جشنواره تخصصی خرماست

بوشهر- حسینی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: ترمیم بازار و توسعه بازارهای صادراتی خرما از اهداف جشنواره تخصصی خرما در بوشهر است.

سید حسین حسینی در حاشیه برپایی نشست تخصصی خرما و صنایع وابسته در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: هفته جاری در بحث خرما در استان بوشهر اقدامات ارزشمندی انجام شد که برپایی نمایشگاه تخصصی خرما، نشست میز ملی خرما در دشتستان و نشست تخصصی خرما و صنایع وابسته از جمله این اقدامات است.

وی افزود: سطح کیفی نشست‌ها با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس و نمایندگان استان در مجلس و معاونان وزرا و استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و سایر متخصصان، بسیار بالا بود و انتظار داریم به نتایج از قبل تعیین شده برسیم.

رئیس سازمان صمت استان بوشهر خاطر نشان کرد: سومین جشنواره تخصصی و بین‌المللی خرما و صنایع وابسته یک رویداد مهم و تاثیرگذار است و موجبات اعتلای بازار خرما و بهبود وضعیت معیشتی نخلداران می‌شود.

حسینی تصریح کرد: اجرای طرح تحول نخلستان و توسعه بازارهای صادراتی از جمله اهداف مهم و اساسی نشست تخصصی خرما و صنایع وابسته است و نمایندگان مجلس و مدیران ارشد استان در این نشست تبادل نظر می‌کنند.

وی گفت: اواخر آذر ماه جاری نمایشگاه بزرگ سیال در ابوظبی در امارات متحده عربی برگزار می‌شود که ۳ بنگاه تولیدی و صادراتی خرما از استان بوشهر در این نمایشگاه حاضر هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر یادآور شد: برای ترمیم بازار خرما از تمام توان و ظرفیت موجود بهره می‌بریم و در کنار تولیدکنندگان خواهیم بود.

وی افزود: تسهیل شرایط صادرات خرما و بازاریابی خرما در کشورهای هدف از جمله راهکارهایی است که با استقرار رایزنان اقتصادی در این کشورها محقق می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ابراز داشت: افزایش سطح کیفی تولیدات خرما، تاثیر بسزایی در میزان صادرات دارد و اگر می‌خواهیم در حوزه صادرات و درآمد ارزی به نتیجه برسیم باید در کنار بهبود کیفیت تولید، صنایع بسته‌بندی را نیز تقویت کنیم.

کد خبر: ۱۲۰٬۸۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha