۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
افزایش تصاعدی تعرفه گاز برای مشترکان پرمصرف| مصرف گاز در اردبیل ۱۵ درصد افزایش یافته است
رئیس ایمنی شرکت گاز اردبیل اعلام کرد

افزایش تصاعدی تعرفه گاز برای مشترکان پرمصرف| مصرف گاز در اردبیل ۱۵ درصد افزایش یافته است

اردبیل- فیضی، رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت گاز استان اردبیل گفت: تعرفه گاز برای مشترکان پرمصرف به صورت تصاعدی ثبت شده و افزایش نرخ گاز بها برای آنها اعمال می شود.

بابک فیضی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی به عنوان یکی از منابع خدادادی در کنار برق، آب و سایر انرژی ها مورد تاکید است چرا که ما امروز به رغم دومین تولیدکننده گاز طبیعی با مشکلات و نارسایی هایی در فرآیند تولید و عرضه گاز روبه‌رو هستیم.

وی افزایش سرانه مصرف گاز را در کشور یادآور شد و تصریح کرد: ۷۵ درصد مصرف گاز تولیدی در کشور مربوط به بخش خانگی است و ۲۵ درصد وارد چرخه تولیدی و اقتصادی واحدهای صنعتی می شود.

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت گاز استان اردبیل گفت: در کشور ۸۰۰ میلیون متر مکعب تولید روزانه گاز داریم که بخش عظیمی از این تولیدات در بخش خانگی مصرف شده و در این زمینه نیازمند صرفه‌جویی همشهریان در مصرف گاز طبیعی هستیم.

فیضی افزود: در استان اردبیل ۹۸ درصد خانوارها اعم از شهری و روستایی از نعمت گاز بهره‌مند هستند اما در ۲ ماه اخیر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ما با رشد ۱۵ درصدی مصرف گاز روبه‌رو هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: استان اردبیل به دلیل قرار گرفتن در منتها علیه گازرسانی در کشور و همچنین شدت سرما و ماندگاری آن با شرایط خاص در تأمین گاز روبه‌رو است که اگر صرفه‌جویی مورد توجه قرار نگیرد ما در فصل زمستان با افت فشار و قطعی گاز روبه‌رو خواهیم شد.

فیضی اضافه کرد: مردم استان باید دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه را مورد توجه قرار دهند و به ازای هر درجه کاهش شعله گاز ۶ درصد صرفه‌جویی در مصرف خانگی را شاهد خواهیم بود.

وی استفاده از لباس‌ و پرده ضخیم در نگه داشتن فضای گرم خانه را یادآور شد و بیان کرد: در برخی از واحدهای مسکونی که به صورت موتورخانه و یا پکیچ گاز مورد استفاده قرار می گیرد بخش عظیمی از اتلاف انرژی را شاهد هستیم که دلیل آن خرابی موتورخانه‌ها و رسوب‌گذاری آنهاست.

فیضی ضرورت تعمیر موتورخانه‌ها را در ساختمان‌های اداری، تجاری، مدارس، بیمارستان‌ها و واحدهای مسکونی یادآور شد و ادامه داد: چنانچه مشترکان جز مشترکان پرمصرف به حساب آیند، افزایش تعرفه تا ۴ برابر برای آنها اعمال خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: شرکت گاز کشور را بر اساس ۵ اقلیم در تعرفه مصرفی گاز تعریف کرده که استان اردبیل در اقلیم بسیار سرد و سرد قرار دارد و از همین رو در فصل سرد سال از ۱۵ آبان تا ۳۱ فروردین تعرفه اعمال شده همراه با سوبسیت دولتی است.

فیضی تصریح کرد: چنانچه شهروندان مصرف گازشان در پله اول تا سوم باشد تا ۵۰۰ متر مکعب در ماه از پرداخت گاز بها با کمترین نرخ استفاده خواهند کرد که ۷۵ درصد مشترکان در استان اردبیل در گروه یک تا ۳ مصرفی قرار گرفتند.

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت گاز استان اردبیل گفت: ۲۵ درصد مشترکان در این استان تعرفه‌ گاز مصرفی متعادل را رعایت نمی کنند که نرخ گاز بها آنها تا پله دوازدهم از ۵۰۰ تومان قبلی به ۲ هزار تومان در هر متر مکعب افزایش یافته و محاسبه گاز مصرفی با نرخ تصاعدی انجام می شود.

کد خبر: ۱۲۰٬۸۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • آرتین IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      0 0
      با سلام منم اردبیلی هستم در شهر اردبیل زندگی میکنماین مطلب واقعا راسته من در همه ی خانواده ها شاهدم چون وقتی به زمستان نزدیک میشه هوا خیلی وحشتناک سرد میشه در خانه هم بخاری ها گاز سوز هست به خاطر بالا بودن پکیچ ها قادر به خریدن نیستیم ما از شب تا صبح هر روز بخاری روشن میگذاریم همه ی خانواده ها میگذارن ما هم باید چیکار کنیم میخوایین ما هم از سرما بمیریم والا یه چیزی میگینا