۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
قیمت طلا بر سر دو راهی| آیا بازار صعودی ادامه خواهد یافت؟
بازار بررسی کرد؛

قیمت طلا بر سر دو راهی| آیا بازار صعودی ادامه خواهد یافت؟

با کاهش قیمت امروز طلا در بازارهای جهانی، خط روند این فلز گرانبها در نقطه ای قرار گرفته که بسیار تعیین کننده بوده و قیمت می تواند از همینجا به سمت بالا حرکت کرده و یا کاهش پیدا کند.

به گزارش بازار، به دنبال داده‌های ضعیف‌تر از حد انتظار PMI شیکاگو و البته لفاظی‌های جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا، امروز نرخ دلار تا حدی افزایش یافته و در عضو قیمت طلا با کاهش حمایت، تا حدی افت کرد.

پاول در بیانیه‌ای گفت: فدرال رزرو برنامه خرید اوراق قرضه خود را تسریع خواهد بخشید، که این اقدام می‌تواند فدرال رزرو را برای افزایش نرخ بهره در اوایل ماه می آماده کند. 

قیمت طلا امروز دقیقا از نقطه حمایت از خط روند شکسته شد. مقاومت فعلی در نزدیکی یک خط روند شیب دار صعودی است که در نزدیکی قیمت ۱۷۸۵ دلار که مصادف با میانگین متحرک ۵۰ روزه بازر است، مشاهده می شود.

حمایت نزدیک به کف های ماه نوامبر در ۱۷,۵۸ دیده می شود. حرکت میان مدت منفی شده است زیرا MACD (شاخص واگرایی میانگین متحرک همگرایی) سیگنال فروش متقاطع ایجاد کرد. این سناریو زمانی رخ می‌دهد که خط MACD (میانگین متحرک ۱۲ روزه منهای میانگین متحرک ۲۶ روزه) از زیر خط سیگنال MACD (میانگین متحرک ۹ روزه خط MACD) عبور می‌کند. تکانه کوتاه‌مدت به عنوان سریع مثبت شده است.

قیمت طلا بر سر دو راهی| آیا بازار صعودی ادامه خواهد یافت؟

در همین حال، شاخص PMI شیکاگو در ماه نوامبر از ۶۸.۴ در ماه قبل به ۶۱.۸ کاهش یافت. این رقم، بالاترین میزان ریزش شاخص از فوریه محسوب می شود. اگر قیمت طلا در بازارهای جهانی به سطح ۱۸۲۰ دلار برسد، خریداران زیادی در این سطح قیمتی وجود دارند که در این صورت انتظار می رود طلا به سمت سطح قیمتی ۱۸۷۵ دلار حرکت کند.

از سوی دیگر، اگر به پایین‌ترین سطح معاملات در روز سه‌شنبه سقوط کنیم، فکر می‌کنم بازار به سمت سطح قیمتی ۱۷۵۰ دلار حرکت کرده و احتمالاً تا سطح ۱۷۲۵ دلار نیز ریزش خواهد داشت.

کد خبر: ۱۲۰٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha