پیش‌نویس مبحث ۱۷ مقررات ملی ساختمان با عنوان لوله‌کشی گاز
در جلسه شورای تدوین مقررات ملی ساختمان تصویب شد؛

پیش‌نویس مبحث ۱۷ مقررات ملی ساختمان با عنوان لوله‌کشی گاز

ششمین جلسه شورای تدوین مقررات ملی ساختمان در سال جاری، مبحث ۲۲ عصر دیروز با دو دستور کار برگزار شد.

به‌ گزارش بازار به نقل از وزارت را ه‌و شهرسازی، طرح پیش‌نویس مبحث ۱۷ مقررات ملی ساختمان با عنوان لوله‌کشی گاز و مبحث مربوط به فصل‌بندی انطباق شهری ساختمان‌ها در ششمین جلسه شورای تدوین مقررات ملی ساختمان بررسی و تصویب شد.

حامد مانی‌فر، مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در حاشیه این جلسه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، گفت: شورای تدوین مقررات ملی ساختمان وظیفه بررسی و تصویب مقررات مربوط به این حوزه را برعهده دارد که پس از تصویب نهایی این مقررات توسط مقام عالی وزارت، برای اجرا در کشور ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۲ مبحث لازم‌الاجرا در قالب مقررات ملی ساختمان وجود دارد، توضیح داد: الزامات ترافیکی ساختمان‌ها و انطباق شهری ساختمان‌ها دو مبحث جدیدی هستند که کمبود آنها احساس می‌شد و پیش از این برای افزوده شدن به مباحث ۲۲ گانه تصویب کرده بودیم.

پیش‌نویس مبحث الزامات ترافیکی ساختمان‌ها در مرحله نظرسنجی عمومی
مانی‌فر، با اعلام اینکه پیش‌نویس مبحث الزامات ترافیکی ساختمان‌ها تهیه و از حدود سه هفته پیش به نظرسنجی عموم مردم گذاشته شده است، تصریح کرد: یک هفته دیگر این نظرسنجی ادامه خواهد داشت و سپس موضوع را جمع‌بندی و در نهایت اعمال می‌کنیم.

به‌گفته وی، برآورد می‌شود که محبث الزامات ترافیکی ساختمان‌ها تا پایان سال جاری به تصویب شورای تدوین می‌رسد.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان درباره مبحث انطباق شهری ساختمان‌ها نیز با اظهار اینکه تدوین پیش‌نویس مبحث آماده شده است، گفت: فصل‌بندی‌ها و محتوای فصول آماده شده‌اند، اما چون بیش از آنچه که مورد نظر بود مطلب تهیه شده است در این جلسه فصل‌بندی‌ها را تصویب کردیم.

وی با بیان اینکه در قالب شش فصل مبحث انطباق شهری ساختمان‌ها تصویب شد، افزود: فصول این مبحث شامل ساختمان و امنیت محیطی، ساختمان و استقرار و جانمایی، ساختمان و کاربری و بهره‌برداری، ساختمان و ارتفاع و تراکم و در نهایت ساختمان و نماسازی می‌شوند.

بررسی ضرورت تهیه مبحث جدید رشته نقشه‌برداری در جلسه آینده شورای تدوین
مانی‌فر با اعلام اینکه در جلسه بعدی شورای تدوین در دو هفته آینده محتوای این فصول را بررسی خواهیم کرد، ادامه داد:‌ در صورتی که محتوای فصل‌ها فاقد اشکال باشد به تصویب می‌رسد؛ در این راستا برآورد می‌کنیم که تا پایان سال ۱۴۰۰ این مبحث به تصویب شورای تدوین خواهد رسید.

وی همچنین با اظهار اینکه همچنین در این جلسه پیش‌نویس ویرایش چهارم مبحث هفدهم مقررات ملی ساختمان با عنوان لوله‌کشی گاز به تصویب رسید، توضیح داد: اکنون باید یکسری اصلاحات جزئی و مرتب‌سازی ویرایشی و نگارشی پیش‌نویس این مبحث انجام و آماده چاپ شود تا به ابلاغ برسد که تا پایان سال این مقوله نیز آماده خواهد شد.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان همچنین از در دستور کار بودن یک مبحث جدید دیگر در رابطه با رشته نقشه‌برداری خبر داد و گفت: ضرورت تهیه مبحث جدید رشته نقشه‌برداری را در جلسه آینده به شورای تدوین گزارش خواهیم کرد و در صورت تصویب این شورا، کار تهیه محتوای آن را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

کد خبر: ۱۲۰٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha