۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
بارندگی‌های اخیر قزوین حادثه‌ای را به همراه نداشت

بارندگی‌های اخیر قزوین حادثه‌ای را به همراه نداشت

قزوین- مدیرکل بحران استان قزوین گفت: بارندگی‌های اخیر قزوین خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در خصوص لایروبی رودخانه‌ها تاکنون هیچ خسارت و سیلی را به همراه نداشته است.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، قدرت‌الله مهدیخانی روز پنجشنبه تصریح کرد: به گزارش اداره کل هواشناسی استان، از روز نخست فروردین ماه تاکنون میزان بارش تنها در قزوین ۲۹ میلی‌متر بوده که حادثه طبیعی را نیز به دنبال نداشته است.

وی اظهار داشت: بعد از وقوع سیل فروردین ماه سال گذشته، تیمی را با محوریت این اداره کل مامور شناسایی رودخانه‌های حادثه خیز برون شهری کردیم که براین اساس ۲۲۴ نقطه از سوی کارشناسان به عنوان نقاط پرخطر معرفی شدند.

این مسوول بحران اضافه کرد: برای اجرای عملیات لایروبی، احداث دیواره و رفع مشکل پل‌ها، با واگذاری مجوز برداشت مصالح شن و ماسه موجود در حریم رودخانه‌ها به بخش خصوصی، این اقدام توسط آنان صورت گرفت.

مهدیخانی با اشاره به تخصیص ۶۰ میلیارد ریال به شرکت آب منطقه‌ای از محل ماده ۱۰ قانون مدیریت بحران، افزود: اجرای برخی از عملیات لایروبی، مطالعه و آزادسازی بستر رودخانه‌های استان نیز توسط این شرکت به انجام رسید.

به گفته وی، برای رفع تصرفات غیرقانونی صورت گرفته حریم بستر برخی از رودخانه‌ها توسط افراد حقیقی و حقوقی طی سال‌های گذشته، با کمک دستگاه قضایی اقدام به قلع و قمع و مالکیت دوباره آنها کردیم.

این مسوول ادامه داد: با توجه به اینکه از ۱۵۷ رشته رودخانه موجود استان، ۴۲ رشته آن از داخل شهرها می‌گذرد، افزود: لایروبی تمامی رودخانه‌های یاد شده توسط شهرداری‌ها به انجام رسیده و هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

مدیرکل بحران استان قزوین تاکید کرد: تا پیش از شیوع ویروس کرونا، قزوین به لحاظ حادثه خیز بودن، ۲۵ نوع حادثه طبیعی و غیرطبیعی را تجربه کرده بود که با این بیماری، ۲۶ نوع حادثه را تاکنون پشت سر گذاشته و این در حالی است که در کنار همه مشکلات موجود، تجربه نشان داده که هیچ گاه نباید دستگاه‌ها در طول سال از انجام وظایف ذاتی خود دور باشند. 

کد خبر: ۱۲٬۰۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha