۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
بازرسی‌های بازار همدان در زمینه کنترل قیمت‌ها تشدید شود
استاندار همدان:

بازرسی‌های بازار همدان در زمینه کنترل قیمت‌ها تشدید شود

همدان - استاندار همدان با بیان اینکه در کالاهای اساسی افزایش قیمتی صورت نخواهد گرفت، گفت: باید نظارت‌ها و بازرسی‌های سطح شهر و بازار همدان در راستای کنترل قیمت‌ها تشدید شود.

به گزارش خبرنگار بازار؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر سه شنبه در کارگروه تنظیم بازار استان همدان که در استانداری همدان برگزار شد ضمن تاکید بر تقویت معیشت مردم و ارتقاء تولید، گفت: با توجه به اهمیت معیشت مردم باید روی آن متمرکز شده و به دنبال ایجاد یک ثبات در بازار هستیم.

وی با بیان اینکه این انتظار وجود دارد که با تعدیل قیمت نان سطح کیفی و ساعات کاری و نحوه فعالیت‌های نانوایی‌های استان همدان مطابق با دستورات اتحادیه باشد، گفت: بازرس‌ها و اکیپ‌های نظارت بر نانوایی‌ها در شهرستان‌ها و شهر همدان افزایش یابد.

قاسمی فرزاد میزان فراوانی مرغ در سطح بازار استان همدان را رضایت بخش دانست و با تاکید بر اینکه عرضه مرغ نیز به‌صورت گسترده صورت می‌گیرد، افزود: روزانه متوسط بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ تن مرغ در استان همدان مصرف داریم و تولید آن نیز به بیش از ۵۵۰ تن رسیده تا آنجاکه به سایر شهرستان‌ها نیز ارسال شد.

استاندارهمدان بابیان اینکه اکیپ‌های نظارت و بازرسی در سطح استان و شهرستان برای بررسی بازار و قیمت‌ کالاها فعالیت خواهند کرد، اظهار کرد: اصناف و بازاریانی که کیفیت‌کالای آن‌ها مطلوب نباشد و در قیمت‌ها تخطی انجام دهند، اعمال قانون می‌شوند.

وی با بیان اینکه در زمینه ذخیره کالاهای اساسی همچون گندم، برنج، شکر و سایر اقلام استراتژیک مصرفی، وضعیت مطلوبی داریم، گفت: در برخی از کالاهای اساسی برای ۶ ماه ذخیره سازی‌ انجام شده و هیچ نگرانی وجود ندارد.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی در کالاهای اساسی هیچ‌گونه افزایش قیمتی وجود نخواهد  داشت، گفت: کارخانه‌های تولید آرد در جهت بهبود کیفیت آرد قدم بردارند.

استاندار همدان با یاداوری اینکه در ماه‌های اول سال که بازار با مشکل کاهش مرغ مواجه شد با ورود بسیج اصناف سامان دهی و نظم‌دهی خوبی صورت گرفت، گفت: باید از ظرفیت بسیج اصناف که از بین اصناف و بازاریان نیز انتخاب می‌شوند، در کنترل بازار استفاده شود ضمن اینکه منافعِ حضور بسیج اصناف در بخش‌های مختلف، برای عموم مردم است.

کد خبر: ۱۲۰٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha