۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
توجه به تنوع تولید ابزار قطع کردن تحریم ها است
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:

توجه به تنوع تولید ابزار قطع کردن تحریم ها است

زنجان-نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه توجه به تنوع تولید ابزار قطع کردن تحریم ها است، گفت: باید به جهش تولید و تنوع تولید بیشتر توجه شود تا بتوانیم تحریم ها را پشت سر بگذاریم.

مصطفی طاهری در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به شعار سال نامگذاری شده از سوی مقام معظم رهبری، گفت: در جهش تولید به تنوع تولید توجه شود و برای رسیدن به این مهم باید با برنامه وارد شد. 

وی با بیان اینکه توجه به تنوع تولید ابزار قطع کردن تحریم ها است، اظهار داشت: باید به جهش تولید و تنوع تولید بیشتر توجه شود تا بتوانیم تحریم ها را پشت سر بگذاریم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس، با بیان اینکه کشورمان از نظر منابع بسیار غنی می‌باشد، گفت: مسئولین کشور باید از تمام منابع مختلف دامداری، کشاورزی، معادن، صنعت و تجارت برای مبارزه با فقر استفاده کنند.

تولید کنندگان جهاد گونه وارد عرصه شوند

طاهری ابراز کرد: اگر ملتی تنها یکی از این سرمایه‌ها را در اختیار داشته باشد، باید به وسیله آن، خلاء اقتصادی خود را پر کند و فقر در آن جامعه از بین برود.

وی با بیان اینکه در شرایط حاضر و جنگ اقتصادی که به کشورمان تحمیل شده باید تولیدکنندگان جهاد گونه وارد عرصه شوند، ابراز داشت: رهبری طی چند سال متوالی براقتصاد بسیار تاکید دارند و می طلبد برای تحقق شعار سال همه با برنامه عملیاتی وارد عرصه شوند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس، افزود: مهم ترین روش مقابله با تحریم‌ها  توجه به بخش خصوصی است و باید دست سرمایه گذاران گرفته شود تا برای استان اشتغال و تولید ایجاد کنند.

طاهری گفت: برای ورود سرمایه گذار به استان باید فرش قرمز پهن کرد و تمام شرایط را برای حضور سرمایه گذار فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه اصلاح نظام بانکی در سال جهش تولید باید تعیین تکلیف شده و به صورت کامل اجرایی شود، تاکید کرد: تعیین تکلیف دارایی‌های بانک‌ها، فروش اموال مازاد، کاهش بدهی دولت به نظام بانکی، بهبود کفایت سرمایه بانک‌ها، افزایش سرمایه بانک‌ها و ادغام بانک‌های ضعیف با بانک‌های قوی از اولویت‌های حیاتی امسال است. 

جهش تولید نیازمند حضور مردم در اقتصاد است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس تصریح کرد: باید شبکه بانکی در پرداخت تشهیلات نهایت همکاری را با تولید کنندگان داشته باشد و مسیر ترقی واحدهای تولیدی را فراهم کند.

طاهری با بیان اینکه جهش تولید، نیازمند حضور گسترده مردم در اقتصاد است، افزود: سرمایه اجتماعی، ضامن این حضور است و باید به سرمایه اجتماعی بها داده شود.

وی یاد آورشد: احیای سرمایه اجتماعی، فرآیندی ضربتی و کوتاه مدت نبوده نیازمند اتخاذ رویکردهای متفاوت و اجرای سیاست‌های زمان بر است و باید به دانشجویان و نخبگان در جامعه فرصت داده شود تا خود را نشان بدهند.

کد خبر: ۱۲٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha