۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
نرخ انرژی و گازبهای صنعتی در مازندران تعدیل شد
رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

نرخ انرژی و گازبهای صنعتی در مازندران تعدیل شد

ساری- مهاجر، رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به تعدیل نرخ گازبهای صنعتی در استان گفت: افزایش بهای انرژی توان بنگاه های اقتصادی را گرفته است.

عبدالله مهاجر در گفتگو با خبرنگار بازار افزایش گازبهای مشترکان صنعتی و تولیدی را از جمله دغدغه ها بیان کرد و گفت: افزایش ۱۵۰ تا ۳۰۰ درصدی بهای انرژی برق و گاز فعالان اقتصادی را با چالش های زیادی روبرو کرده است.

وی با بیان اینکه موضوع افزایش بهای انرژی واحدهای تولیدی و صنعتی در شورای گفتگوی استان بررسی و بر لزوم بازنگری در تبصره یک قانون بودجه سال جاری تاکید شد، افزود: افزایش هزینه های برق و گاز و انرژی توان بنگاه های اقتصادی را کاهش داده است.

وی با عنوان اینکه بالارفتن هزینه های واحدهای تولیدی منجر به تعدیل نیروی انسانی و کارگری در برخی از واحدهای صنعتی شده است، گفت: افزایش بهای گاز برای واحدهای تولیدی، صنعتی و فلزی بین ۱۰ تا ۳۰ درصد رشد یافت و با توجه مشکلات ایجاد شده و مغایرت های قانونی، بازنگری این تبصره را تقاضا کردیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران طبق بررسی و پیگیری در شورای گفتگو مقرر شد فقط برای واحدهای فولادی افزایش تعرفه وجود داشته باشد در حالی که در ابلاغیه شرکت گاز، تمامی واحدهای صنعتی و تولیدی و حتی رستوران ها مشمول افزایش بهای انرژی می شدند و به ازای هر مترمکعب باید هزار ریال پرداخت می کردند.

وی ادامه داد: با مصوبه شرکت گاز، واحدهای صنعتی مازندران باید تعرفه فولاد را پرداخت می کردند درحالی در گروه مصرف صنعتی قرار دارند و با پیگیری اتاق بازرگانی این مصوبه اصلاح و بازنگری شد.

کد خبر: ۱۲۰٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha