۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸
رشد قابل توجه جابه‌جایی بار هوایی| افزایش تردد مسافران با استفاده از هواپیما
عملکرد فرودگاه‌های کشور در مهرماه ۱۴۰۰؛

رشد قابل توجه جابه‌جایی بار هوایی| افزایش تردد مسافران با استفاده از هواپیما

گزارش عملکرد فرودگاه‌های کشور در ماه مهر سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد پروازهای فرودگاه‌های کشور نسبت به ماه پیش از آن و سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در ماه مهر سال ۱۴۰۰ در مجموع ۲۷ هزار و ۷۸۷ نشست و برخاست در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت انجام شده که ۲ میلیون و۶۲۱ هزار و ۴۷۳ مسافر و ۲۴ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۱۸ کیلوگرم بار به وسیله این پروازها جابه‌جا شده‌اند. این ارقام نسبت به مهرماه سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۱۱، ۳ و ۲۰ درصد و نسبت به شهریورسال جاری به ترتیب ۳، ۲۶ و ۳۱درصد رشدداشته‌اند.

همچنین در این ماه در چهار فرودگاه اختصاصی کشور یعنی کیش، قشم، چابهار و ماکو در مجموع  ۲ هزار و ۹۰۱ نشست و برخاست انجام شده که این پروازهای ۲۹۶ هزار و ۳۸۷ مسافر و ۳ میلیون و۳۸۱ هزار و ۱۷۱ کیلوگرم بار جابه‌جا کرده‌اند. عملکرد این فرودگاه‌ها نیز نسبت به ماه مشابه در سال گذشته به ترتیب ۱۹، ۲ و ۵ درصد و نسبت به ماه پیش از آن به ترتیب ۳۹، ۷۲ و ۸۱ درصد افزایش داشته است.

در این ماه فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران با انجام ۱۰ هزار و ۲۱ نشست و برخاست و جابه‌جایی ۹۵۶ هزار و ۴۹۸ مسافر رکورددار انجام پرواز و تردد مسافر در کشور بوده و ۳۲/۵۶درصد از کل نشست و برخاست‌ها و ۳۲/۷۷ درصد از جابه‌جایی مسافر را به خود اختصاص داده است. پس از این فرودگاه، به ترتیب دو فرودگاه مشهد با ۴ هزار و ۴۷ نشست و برخاست و شیراز با ۲ هزار و ۳۸۵ نشست و برخاست قرار گرفته‌اند. فرودگاه کیش نیز با ۲ هزار و ۳۲۰ نشست و برخاست، رتبه اول در بین فرودگاه‌های اختصاصی و رتبه چهارم در بین کل فرودگاه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

در این ماه فرودگاه ماکو با ۲۶ نشست و برخاست و جابه‌جایی ۹۱۰ مسافر کم‌ترددترین فرودگاه اختصاصی و فرودگاه آغاجری با انجام ۲ نشست و برخاست و جابه‌جایی ۱۲۰ مسافر کم‌ترددترین فرودگاه کشور بوده‌اند.   درمهرماه ۱۴۰۰ حداقل۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ۱۰ فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش، اصفهان، اهواز، تبریز، بندرعباس، خلیج فارس (عسلویه) و یزد انجام شده است. همچنین از فروردین ۱۴۰۰ به فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت، هشت فرودگاه عسلویه، خارک، ماهشهر، الوان، سیری، گچساران، بهرگان و آغاجاری اضافه شده است.

گفتنی است در مهرماه ۱۴۰۰، ۹۵/۷۵ درصد از نشست و برخاست‌ها داخلی، ۲/۸۶ درصد خارجی و  ۱/۳۹ درصد از پروازها در مسیر عتبات عالیات بوده است. در این ماه پروازهای داخلی ۹۵/۰۲ درصد از مسافران و ۸۸/۳۱ درصد از بارها، پروازهای خارجی ۳/۳۰ درصد از مسافران و ۹/۷۱ درصد از بارها و پروازهای عتبات عالیات ۱/۶۸ درصد از مسافران و ۱/۹۵ درصد از بارهای کشور را جابه‌جا کرده‌اند.

رشد قابل توجه جابه‌جایی بار هوایی| افزایش تردد مسافران با استفاده از هواپیما

کد خبر: ۱۲۰٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha