۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
کلید ساخت بازار برق چین برای اطمینان از عرضه انرژی
تجارت به توسعه سبز و آینده کم کربن کمک خواهد کرد؛

کلید ساخت بازار برق چین برای اطمینان از عرضه انرژی

زیاده خواهی چین در تسریع ساخت بازار ملی برق خود نقش کلیدی در تضمین تامین انرژی و برق در این کشور ایفا کرده و توسعه سریع تولید انرژی های جدید را افزایش خواهد داد.

به گزارش بازار، به گفته یک تحلیلگر چینی، جاه طلبی چین برای تسریع در ساخت بازار ملی برق خود نقش کلیدی در تضمین تامین انرژی و برق در این کشور ایفا کرده و در عین حال توسعه سریع تولید انرژی های جدید را افزایش خواهد داد.

خبرگزاری شینهوا به نقل از شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در روز چهارشنبه در نشست کمیته مرکزی تعمیق اصلاحات کلی گفت: چین تلاش های خود را برای تسریع کار در جهت ایجاد یک سیستم بازار ملی یکپارچه، کارآمد و با مدیریت خوب افزایش خواهد داد.

این نشست از بازارهای برق محلی خواست تا بیشتر ادغام و یکپارچه شوند و بازاری متنوع و رقابتی برقی را در کشور ایجاد کنند تا به طور موثر تقاضا و عرضه برق را متعادل سازند.

 همچنین برنامه ریزی کلی بازار برق به همراه تدوین قوانین و مقررات و نظارت علمی، در عین حال انتقال سبز بازار ملی برق را با نسبت فزاینده ای از انرژی پاک به پیش می برد.

وی های یانگ  تحلیلگر بازار برق در شرکت تحقیقاتی بلومبرگ ان اف تی گفت: یک بازار ملی یکپارچه برق ممکن است منجر به یکپارچگی بهتر شبکه‌ های کشور شود، در حالی که انتقال انرژی تجدیدپذیر در مسافت‌ های طولانی‌تر و منطقه وسیع‌تری از استان‌ها را تسهیل خواهد کرد. با این حال، مکانیزم و ​​گردش کار ادغام این بازارهای موجود نامشخص است و نیاز به سیاست‌های پیگیری بیشتری دارد. 

وی گفت: این تلاش نقش مثبتی در توسعه انرژی های تجدیدپذیر در چین خواهد داشت. همچنین، این امر قیمت فروش بالاتری را در زمانی که برق در ساعات اوج مصرف یا در استان‌ های مصرف‌کننده انرژی مورد نیاز باشد، افزایش می‌دهد، در حالی که در گذشته این قیمت عمدتاً به صورت توافقی تعیین می‌شد.

علاوه بر آن، ممکن است پتانسیل‌ های ظرفیت خطوط انتقال برق را آزاد کرده و فضا را برای یکپارچه‌ سازی انرژی‌ های تجدیدپذیر باز کند، زیرا شبکه برای استفاده از ظرفیت باقی‌ مانده برای تحویل بیشتر و دریافت هزینه‌ های انتقال فزونتر تشویق می‌شود.

شرکت استیت گرید چین، بزرگترین تامین کننده برق در این کشور، معیاری را در مورد تجارت نقطه ای برق در سراسر استان ها در روز چهارشنبه منتشر کرد که نقطه عطفی در ساخت بازار برق در کشور است.

در این بیانیه اعلام شد که بازار برق نقطه ای بین استان ها باعث فعال شدن بیشتر فعالان بازار و دستیابی به تعادل بهتر در شبکه برق ملی و در عین حال ترویج مصرف بهتر انرژی پاک در مقیاس بزرگ می شود.

اسنس سکیورتی یک شرکت اوراق بهادار چینی، نیز گفت که پیشبرد تجارت در بازار برق توسط دولت به توسعه انرژی سبز در چین کمک می کند و در عین حال انتقال این کشور به سمت آینده کم کربن را تسهیل می نماید.

کد خبر: ۱۲۰٬۰۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha