۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶
زمین ساخت ۱۱ هزار واحد مسکن ملی در گیلان تهیه شده است
استاندار گیلان:

زمین ساخت ۱۱ هزار واحد مسکن ملی در گیلان تهیه شده است

رشت- استاندار گیلان گفت: تاکنون زمین احداث ساخت ۱۱ هزار واحد از مجموع ۲۸ هزار مسکن ملی در استان تامین شده است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی در جلسه شورای مسکن استان اظهار داشت: تاکنون از ۲۸ هزار واحد ، زمین برای احداث بیش از ۱۱ هزار واحد تامین شده و تا پایان سال، ساخت آنها  شروع می‌شود.

وی اولویت ساخت مسکن را مربوط به محرومان و افراد تحت پوشش بهزیستی عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت توجه به زیرساخت ها گفت: در هر جایی که مسکن احداث می‌شود، باید قبل از آن، به زیرساخت‌ها توجه گردد.

استاندار گیلان تاکید کرد : باید در جهش تولید مسکن، پیش بینی های لازم برای  تکرار نشدن ضعف‌هایی که در مسکن مهر وجود داشت، صورت گیرد.

وی با اشاره به محدودیت زمین در استان گفت: نباید در هر جایی مثل حاشیه رودخانه ها، سرمایه‌گذاری در خصوص احداث مسکن صورت گیرد چراکه در مورد واحدهای مسکونی در این مناطق، تهدیدها و نگرانی‌هایی وجود دارد.

وی با تاکید بر ضرورت سرعت بخشی در اجرای طرح جهش تولید مسکن و عدم توقف در آن گفت: برای تامین مصالح ساختمانی، هماهنگی های لازم با سازمان صمت انجام شود و در جایی که نیاز به مصالح داریم نباید صادراتی در این ارتباط صورت گیرد.

عباسی با اشاره به اینکه در نیمه دوم سال به دلیل بارندگی و شرایط جوی ممکن است در ساخت مسکن مشکلاتی بروز کند، تصریح کرد: قبل از اینکه به مانع برسیم باید کارها، به سرعت انجام شود.

وی هماهنگی بین بنیاد مسکن و راه و شهرسازی را برای اجرای طرح جهش تولید مسکن مهم دانست و گفت: دستگاه‌ها باید در هماهنگی با هم، امور را به پیش ببرند ضمن آنکه توازن و توزیع عادلانه احداث مسکن در شهرها ، مورد توجه باشد. 

عباسی با اشاره به اعلام آمادگی بخش خصوصی برای مشارکت جدی در این طرح گفت: باید از بخش خصوصی مطابق با ابلاغیه قانون جهش تولید مسکن، بهره لازم گرفته و مشکلات و موانع در این مسیر برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داشتن امکانات تجاری، آموزشی و رفاهی در مکان‌هایی که مسکن احداث می شود، ضرورت دارد. 

عباسی ویلاسازی و تغییر کاربری اراضی را منجر به مهاجرت روستاییان خواند و با ابراز نگرانی در این زمینه گفت: اجازه تغییر کاربری اراضی را نمی‌دهیم چراکه جهش تولید مسکن، طرحی برای سکونت دائمی افراد بومی است نه آنکه اشخاصی با هدف اقامت در استان برای مدتی از سال، از آن بهره بگیرند.

کد خبر: ۱۲۰٬۰۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اکبر IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      0 0
      حالا که دیگه کار از کار گذشته. دیگه زمینی نمونده که
    • شعبانی IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      0 0
      چطور ثبت نام کنم
    • م NL ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      0 0
      پس بازنشتگان بی خانه چی میشه