۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
لزوم توسعه کشت های گلخانه ای در استان همدان| افزایش بهره‌وری آب دنبال می شود
استاندار همدان تاکید کرد:

لزوم توسعه کشت های گلخانه ای در استان همدان| افزایش بهره‌وری آب دنبال می شود

همدان - استاندار همدان با تاکید بر اینکه تغییر الگوی کشت یکی از راه‌های بهره‌وری آب و صرفه‌جویی از سهمیه آب همدان است؛ گفت: گسترش کشت‌های گلخانه‌ای کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر یکشنبه در جلسه بررسی عملکرد برنامه‌های سازگاری با کم‌آبی استان همدان که به‌صورت ویدئو کنفرانس با مدیریت منابع آب کشور برگزار شد، گفت: سند صرفه‌جویی در برنامه‌های توسعه استان همدان مورد توجه است.

وی با بیان اینکه سند صرفه‌جویی آب، تامین و امنیت غذایی بخش‌های مختلف کشاورزی و همچنین گردشگری مورد توجه مسئولان استان همدان است، افزود: با توجه بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی در راستای بهره‌وری آب در استان، یک برنامه گسترده در دستور کار است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه تغییر الگوی کشت یکی از راه‌های بهره‌وری آب و صرفه‌جویی از سهمیه آب استان است؛ گفت: گسترش کشت‌های گلخانه‌ای، کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری را به دنبال دارد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه کشت‌های گلخانه‌ای علاوه بر بازدهی و بهره‌وری آب و خاک، افزایش اشتغال و تولید را رقم خواهند زد، گفت: از سیاست‌های مدیریت منابع آب کشور در استان همدان حمایت می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست دولت در راستای حمایت از تولید، ایجاد اشتغال و  ارتقاء معیشت، باید دستگاه‌های اجرایی کشوری و استانی در صدور مجوزهای لازم نهایت همکاری را داشته باشند.

استاندار همدان با بیان اینکه صرفه‌جویی سهمیه آب مورد استفاده استان همدان با برنامه‌ریزی در راستای آبیاری‌ مکانیزه امکان‌پذیر است، افزود: آسیب‌های محیط زیست با کشت گلخانه‌ای و روش‌های مختلف کشت، کاهش پیدا می‌یابد.

قاسمی فرزاد بااشاره به اینکه با توجه رویارویی همدان با تنش آبی، استفاده بهینه از پساب در صنایع مختلف می‌تواند نقش مهمی در توسعه استان ایفا کند، گفت: با داشتن نگاهی فرابخشی و در اختیار قرار دادن آب مورد نیاز صنایع، توامان زمینه اشتغال فراهم و تولید نیز ارتقاء پیدا می‌کند.

وی گفت: مقاومت‌های در راستای تامینِ آب صنایع جدید انجام می‌شود که برای رفع آن به همکاری و نگاهی فرابخشی نیاز است.  

استاندار همدان با تاکید بر اینکه سیاست‌های وزارت‌ نیرو در حوزه آب حمایت و اجرایی می‌شوند، گفت: سیاست‌های دولت افزایش کشت‌های گلخانه‌ای است و باید در استان همدان مورد توجه قرار گیرد.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: باید در راستای ترغیب و جذب سرمایه گذاران در ورود به صنایع تبدیلی تلاش شود.

کد خبر: ۱۱۹٬۹۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha