۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
تقویت روابط چین و روسیه در نوآوری های علمی_فناوری| انجام بیش از ۱۰۰۰ فعالیت مشترک

تقویت روابط چین و روسیه در نوآوری های علمی_فناوری| انجام بیش از ۱۰۰۰ فعالیت مشترک

به گفته رئیس جمهور چین، همکاری کشورش با روسیه در زمینه نوآوری های علمی و فناوری از پتانسیل عظیم و چشم انداز گسترده ای برخوردار است و پیشرفت شایانی قابل مشاهده بوده است.

به گزارش بازار، شی جین پینگ و ولادیمیر پوتین از هر دو کشور خواسته اند تا روابط دوستانه میان نسل ها را حفظ کنند و همکاری برد-برد را برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه اقتصادی و علمی_فناوری ترویج کنند.

آنها این بیانیه را در روز جمعه در پیام های تبریک جداگانه ای که به مراسم اختتامیه سال نوآوری علمی و فناوری بین چین و روسیه ارائه شد، بیان کردند در حالی که دو کشور این رویداد را در ۲۶ اوت ۲۰۲۰ آغاز کردند

در این مدت، شی در پیام خود گفت که هر دو کشور برای غلبه بر پیامدهای همه‌گیری کووید-۱۹ دست به دست هم داده‌اند و بیش از ۱۰۰۰ فعالیت نوآوری علمی و فناوری انجام داده‌اند.

رئیس جمهور چین همچنین اظهار کرد که آنها به طور فعال همکاری های دوجانبه را در زمینه های واکنش به کووید-۱۹، هوانوردی و هوافضا، انرژی هسته ای و اقتصاد دیجیتال با دستاوردهای مثمر ثمر ارتقا داده؛ ضمن اینکه صندوق نوآوری علمی-فناوری مشترک چین و روسیه راه اندازی شده و همکاری آنها با یکدیگر آغاز شده که در پروژه های بزرگ استراتژیک پیشرفت چشمگیری قابل مشاهده بوده است.

وی گفت: عمل ثابت کرده است که همکاری چین و روسیه در زمینه نوآوری های علمی و فناوری از پتانسیل عظیم و چشم انداز گسترده ای برخوردار است.

شی تاکید کرد که چین و روسیه بزرگترین همسایه یکدیگر هستند و به طور مشترک نقش مهمی را در عرصه سیاسی و اقتصادی بین‌المللی امروز ایفا می‌کنند.

وی بر ضرورت دو کشور برای حفظ مفهوم دوستی برای نسل‌ها و همکاری برد_برد برای پیشبرد مشارکت عمل‌گرایانه در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

شی جین پینگ همچنین اضافه کرد که آنها باید با یکدیگر همکاری کنند تا روابط دوجانبه را به سطح بالاتر و کیفیت بهتر ارتقا داده و انگیزه جدیدی را به تلاش ها برای ایجاد نوع جدیدی از روابط بین المللی و پیشبرد ساختن جامعه ای با آینده مشترک برای بشریت وارد کنند.

پوتین نیز در پیام خود گفت: موفقیت سال نوآوری علمی و فناوری بین روسیه و چین اهمیت همکاری علمی و فناوری دو کشور را در چارچوب مشارکت استراتژیک جامع هماهنگی برای دوره جدید کاملاً نشان داده است.

وی، همچنین به دستاوردهای همکاری های دوجانبه به لطف این رویداد از جمله راه اندازی مرکز ریاضیات چین و روسیه اشاره کرد.

کد خبر: ۱۱۹٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha