۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
اولین تحویل گاز ترکیه از دریای سیاه توسط غول انرژی بریتانیایی
در سه ماهه اول ۲۰۲۳ رخ خواهد داد؛

اولین تحویل گاز ترکیه از دریای سیاه توسط غول انرژی بریتانیایی

معاون غول بریتانیایی «ساب سی ۷» در آفریقا، خزر و خاورمیانه اعلام کرد که ترکیه در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ استفاده از گاز میدان گازی ساکاریا در دریای سیاه را آغاز خواهد کرد.

به گزارش بازار، ژیل لافایه معاون غول بریتانیایی «ساب سی ۷» در آفریقا، خزر و خاورمیانه اعلام کرد که  «ساب سی ۷»، یک رهبر جهانی در ارائه پروژه ها و خدمات فراساحلی برای صنعت انرژی و شرکت انرژی چند ملیتی «شلمبرژه » به طور مشترک به دنبال اولین گاز طبیعی از میدان گازی ساکاریا ترکیه در دریای سیاه در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ هستند.

لافایه گفت که که این میدان که در ۱۵۵ کیلومتری (۹۶.۳۱ مایل) دور از ساحل فیلیوس در سواحل دریای سیاه قرار دارد، عمیق ترین توسعه دریایی در دریای سیاه تا به امروز با حدود ۲۰۰۰ متر (حدود ۶۵۶۲ فوت) است.

کنسرسیومی متشکل از  «ساب سی ۷»، یک شرکت مهندسی، ساخت و ساز و خدمات زیر دریایی که به صنعت انرژی فراساحلی خدمت می کند، و  شرکت نفت و گاز شلمبرژه، یک شرکت خدمات میدان نفتی، زیرساخت های مورد نیاز برای استخراج و پردازش گاز را از میدان زیردریایی تا تاسیسات تولید خشکی در فیلیوس توسعه، مهندسی، تهیه، ساخت و نصب خواهند کرد.

وی افزود: این کنسرسیوم یک راه حل کلیدی و کاملی از مخزن به شبکه ارائه خواهد کرد که کلیه خدمات مدیریت پروژه و مهندسی را ارائه می دهد تا امکان استخراج و انتقال گاز از مخزن گاز زیر دریا به تأسیسات خشکی را فراهم کند؛ جایی که پس از آن برای استفاده خانگی پردازش می شود.

به گفته لافایه، ساب سی ۷، دارای یکی از جوان ترین و بزرگترین ناوگان کشتی های نصب تخصصی در بخش انرژی است که دارای قابلیت هایی از جمله لوله گذاری، ساخت و ساز زیر دریا، غواصی و بلند کردن وسایل سنگین و همچنین بازرسی، نگهداری و تعمیر است.

این شرکت بین المللی با بیش از ۵۰ سال تجربه در صنعت انرژی فراساحلی در بورس اسلو، نروژ فهرست شده است و بیش از ۱۰۰۰ پروژه را در سراسر جهان در بخش نفت و گاز و انرژی های تجدیدپذیر با موفقیت ارائه داده است.

معاون غول بریتانیایی «ساب سی ۷» در آفریقا، خزر و خاورمیانه همچنین گفت: در حال حاضر، ما پروژه های فعالی در غرب آفریقا، آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه، برزیل، دریای خزر، خلیج مکزیک، دریای شمال و در حال حاضر دریای سیاه داریم. باز طریق ادغام با اتحادیه های استراتژیک، فناوری‌ های تخصصی و تعامل اولیه با مشتریان، ما اطمینان می‌دهیم که تیم های ما راه‌ حل‌هایی را در تمام طول عمر یک حوزه، از مهندسی مفهومی یک پروژه جدید تا از کار انداختن زیرساخت‌ها، طراحی و ارائه دهند. 

وی اضافه کرد که از آن جایی که ساب سی ۷، دارای سابقه ای است که برای چندین دهه به راه حل های بهینه در جهت توسعه در آب های عمیق پرداخته است، ما هیجان‌ زده هستیم که یک کسب‌ و کار جدید در ترکیه ایجاد کرده، روی عمیق‌ترین پروژه دریایی در دریای سیاه کار می‌کنیم و از دانش و تخصص خود برای کمک به توسعه و رشد صنعت انرژی ترکیه استفاده می‌کنیم.

کشف ۴۰۵ میلیارد متر مکعب گاز ترکیه در میدان ساکاریا، در سال گذشته توسط کشتی حفاری این کشور به نام فاتح انجام شد. در ماه ژوئن، دومین کشف ۱۳۵ میلیارد مترمکعبی انجام شد که اکتشاف گاز تجمعی را به ۵۴۰ میلیارد متر مکعب رساند.

ترکیه، بعد از روسیه، قدرتمندترین کشور حوزه دریای سیاه در نظر گرفته می شود که بخش زیادی از نفت و گاز مصرفی خود را وارد می کند. مصرف روزانه نفت خام ترکیه، به صورت میانگین، یک میلیون بشکه تخمین زده می شود که این رقم برای گاز طبیعی، حدود ۴۵ میلیارد مترمکعب است. درواقع، ترکیه مجبور به واردات ۹۹ درصد از گاز مصرفی خود است.

بر همین اساس، اکتشاف مخزن گازی در زیر بستر دریای سیاه، اهمیت فوق العاده ای برای این کشور دارد و درصدد است تا در سال ۲۰۲۳ همزمان با صدمین سالگرد تأسیس جمهوریت در آناتولی، گاز کشف شده در دریای سیاه را آماده مصرف کند و از این طریق، وابستگی خود را در حوزه انرژی کاهش دهد.

کد خبر: ۱۱۹٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha