۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
همکاری با کشورهای منطقه اولویت ایران است
رئیس جمهور:

همکاری با کشورهای منطقه اولویت ایران است

رئیس جمهور گفت: همکاری با کشورهای همسایه و منطقه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان قبل از عزیمت به ترکمنستان برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سازمان همکاری‌های منطقه ای، (اکو) در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد: این سفر به دعوت رئیس جمهور ترکمنستان که ریاست دوره‌ای اجلاس اکو را بر عهده دارد صورت می‌گیرد و هدف از آن شرکت در نشست سران سازمان اکو است.

رئیس جمهور افزود: شعار این نشست همراه با هم باشیم برای آینده‌ای بهتر و پیش رو  است و در این اجلاس بر اقداماتی که تاکنون این سازمان انجام داده مروری صورت خواهد گرفت.

رئیسی همچنین گفت: در حاشیه این اجلاس، دیدارهای دوجانبه‌ای را با سران کشورهای شرکت کننده خواهد داشت و همچنین با رئیس جمهور ترکمنستان و مقامات عالی رتبه این کشور به صورت جداگانه در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه‌ای دیدار و گفتگو خواهد کرد.

رئیس جمهور افزود: همکاری با کشورهای همسایه و منطقه‌ای از اولویت‌های سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران است و این همکاری‌ها در جهت ارتقاء مناسبات اقتصادی در منطقه بسیار مفید است.

رئیسی خاطر نشان کرد: برای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه، این نوع ارتباط و ارتباط اقتصادی به صورت خاص بسیار مؤثر خواهد بود.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به لزوم گسترش ارتباطات همسایگی میان جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان افزود: موضوع مهم گاز، ترانزیت و مسائل دیگری که میان دو کشور مطرح است، از محورهای گفتگو میان ما و مقامات ترکمنستان در این سفر خواهد بود.

رئیسی تاکید کرد: این سفر در چارچوب همکاری‌های منطقه‌ای و ارتباطات دو جانبه با کشورهای همسایه می‌تواند، سفر موثری باشد.

کد خبر: ۱۱۹٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha