۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
منظور از حوضچه پیش ساخته چیست؟

منظور از حوضچه پیش ساخته چیست؟

استخرهای فایبر گلاس اغلب بین ۲۰ تا ۴۰ سال عمر می کنند و حوضچه کامپوزیت عمر طولانی تری دارد، اما در صورت بروز مشکل در ساختار یا پوشش، تعمیر حوضچه های فایبرگلاس دشوار است.

به گزارش بازار، حوضچه پیش ساخته یا حوضچه درجاساز موضوع بحث امروز ماست. حوضچه انواع مختلفی دارد و معنای آن از واژه مشخص است اما به دلیل انواع و جنس های مختلف و عدم اشتباه آن با مواردی مثل ولو پیت نیاز به توضیح بیشتر دارد. استخرهای پیش ساخته که معمولاً به عنوان استخرهای درجاساز شناخته می شوند، قبل از خروج از کارخانه به طور کامل ساخته می شوند. برعکس، استخرهای سازه‌های بتنی از ابتدا در محل ساخته می‌شوند و برای محافظت از شناگران در برابر سطح بتنی ناهموار، به پوشش استخر وینیل نیاز دارند. استخرهای فایبر گلاس اغلب بین ۲۰ تا ۴۰ سال عمر می کنند و حوضچه کامپوزیت عمر طولانی تری دارد، اما در صورت بروز مشکل در ساختار یا پوشش، تعمیر حوضچه های فایبرگلاس دشوار است.

منظور از حوضچه پیش ساخته چیست؟

مشکلات نشت آب

استخرها برای جلوگیری از نشتی نیاز به فونداسیون مناسب دارند. نشتی ها می توانند با اشباع کردن حیاط شما یا دشوار کردن حفظ سطح آب توصیه شده در استخر شما مشکل ایجاد کنند که اغلب منجر به قبض های گران آب می شود. مشکل لوله کشی که معمولاً ناشی از پر کردن شن و ماسه است اغلب علت نشتی در استخرهای پیش ساخته است.

همانطور که شن و ماسه ته نشین می شود، جابجا می شود و کمی حوضچه را فرسایش می دهد به همین خاطر است که حوضچه های کامپوزیتی پرطرفدارتر هستند زیرا فرسایش کمی می پذیرند. آسیب به خطوط برگشتی که از پمپ و فیلتر به استخر می‌روند و خطوط مکش فشرده که آب را از طریق فیلتر به گردش در می‌آورند، از علل شایع نشتی هستند. زهکشی های اصلی در کف استخر پیش ساخته نیز ممکن است به دلیل جابجایی ترک بخورند. اگر مشکوک هستید که نشتی دارید، مراقب سطوح پایین تر آب باشید، نقاط مرطوب نزدیک استخر که هرگز خشک نمی شوند و ترک هایی قابل مشاهده هستند باید بررسی شوند. توصیه می کنیم که در ایران از برندهای معتبر مانند آب صنعت تهران حوضچه های پیش ساخته کامپوزیتی را خریداری کنید تا از این مشکلات در امان باشید.

از شکل خارج شدن استخرها

استخرهای فایبر گلاس پیش ساخته مستعد تاب خوردگی، خم شدن و برآمدگی زمانی هستند زیراکه پرکننده به اندازه کافی از استخر پشتیبانی نمی کند. بهترین پشتیبان شن است نه ماسه و فضای کمی برای انبساط باقی می گذارد. حوضچه های کامپوزیتی این مشکلات را هم ندارند و مقاوم هستند.

منظور از حوضچه پیش ساخته چیست؟

اگر خاک طبیعی شما شنی باشد، فقط باید از ماسه به عنوان پرکننده اطراف حوضچه های فایبرگلاش استفاده کنید. سپس، کل مواد زیرزمینی برای شن و ماسه اشباع شده تنظیم می شود و تعادل فشاری برابر ایجاد می کند. در غیر این صورت، پس از شن خرد شده را انتخاب کنید. شن تحت تأثیر آب قرار نمی گیرد، بنابراین فشار حوضچه پر از آب و اصطکاک بین قطعات شن، پوسته فایبرگلاس را محکم در جای خود نگه می دارد. شن نیز بسیار بهتر از ماسه تخلیه می شود.

استخرهای فایبرگلاس محکم و بادوام هستند. با این حال، روکش‌های رویی می‌توانند به مرور زمان پوسته پوسته شوند، خراشیده شوند، محو شوند یا ترک بخورند که معمولاً به دلیل ساییدگی یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. روکش‌های چندلایه از نظر بصری جذاب هستند زیرا رنگ‌های آبی زنده، لکه‌های فلزی درخشان و پرداخت‌های براق دارند. با این حال، پوشش‌های چندلایه به سختی قابل تطبیق، پرداخت و تعمیر هستند و اغلب به تجهیزات حرفه‌ای، محصولات تجاری رنگ و تخصص صنعتی نیاز دارند پس برای حل این مشکل راه حل وجود دارد.

هنگامی که متخصصان تعمیر استخر سعی می کنند پوشش اصلی را روی یک پوشش چند لایه تکرار کنند، مشکلاتی ایجاد می شود. الگوهای رنگ آمیزی شده زیرین، لکه ها و درخشش ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که کپی کردن دقیق آنها دشوار است. با خرید یک استخر پیش ساخته فایبرگلاس که فقط یک رنگ است از این مشکل جلوگیری کنید چراکه تطبیق و ترکیب رنگ های رنگ با یک سطح جامد بسیار آسان تر است.

مراقب ترک های عنکبوتی باشید

برخی از استخرهای پیش ساخته در روکش شفاف خود دچار ترک می شوند. اگرچه ترک‌های باریک، باریک و عنکبوت‌مانند یکپارچگی استخر را به خطر نمی‌اندازند، اما باعث می‌شوند استخر به نظر می‌رسد که دارای نقص مرگبار است. ترک‌های نازک روکش می‌تواند به دلیل حمل نادرست استخرها به وجود بیاید. یکی دیگر از دلایلی که توصیه می کنیم حوضچه های کامپوزیتی را استفاده کنید همین موضوع است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با حوضچه های کامپوزیتی و سایر محصولات صنعتی کامپوزیتی به وبسایت روبه رو مراجعه کنید.

کد خبر: ۱۱۹٬۸۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha