۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
 سهم ۸ تا ۱۲ درصدی مازندران در جمع آوری آب های سطحی
نماینده مردم بابل در مجلس خبر داد

سهم ۸ تا ۱۲ درصدی مازندران در جمع آوری آب های سطحی

بابل- سعادتی، نماینده مردم بابل در مجلس با اشاره به کددار شدن سد سجارود برای تامین اعتبار گفت: سهم استان در جمع آوری آب های سطحی هشت تا ۱۲ درصد است.

مهدی سعادتی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره بهه پیگیری های صورت گرفته برای کددارشدن سد سجادرود در منطقه بالادست بندپی اظهار داشت: پس از ۱۰ سال سد سجارود دارای کد ماده ۲۳ شد.

وی با اظهار اینکه ساخت این سد روی زمین مانده بود، افزود: پیگیری های مکرری از سوی دولت و نمایندگان طی ادوار گذشته برای کددار شدن این سد صورت گرفت و سرانجام با کمک سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو، سد دارای کد اعتباری شد.

وی گفت: قرار شد ساخت سد سجارود به مناقصه گذاشته شود و بخشی از اعتبار از محل ماه ۵۶ تامین می شود و با هماهنگی با بانک های عامل کشور از جمله صادرات، سه هزار میلیارد تومان برای ساخت سدهای استان درنظر گرفته شده است.

سعادتی یادآور شد: بخشی از اعتبارات سد سجارود از محل اعتبارات استانی و استانی تامین می شود و این سد از مهمترین طرح هایی است که باید پیش از این شروع می شد.

این نماینده مجلس سهم جمع آوری آب های سطحی در کشور را بیش از ۵۰ درصد ذکر کرد و گفت: این سهم در مازندران بین هشت تا ۱۲ درصد بوده و ظلمی مضاعف به استان است.

وی اظهار امیدواری کرد تا با تکمیل سد هراز، کسلیان و سجارود سهم استان از جمع آوری آب های سطحی افزایش یابد.

کد خبر: ۱۱۹٬۷۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha