۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
توزیع هوشمند کالاهای اساسی واسطه‌ها را حذف می‌کند
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس:

توزیع هوشمند کالاهای اساسی واسطه‌ها را حذف می‌کند

علیزاد برمی، عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: در صورت استقبال مردم از روش توزیع هوشمند کالاهای اساسی با توجه به حذف واسطه‌ها و واردات برنج به میزان کافی با کمبود این محصول مواجه نمی‌شویم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اکبر علیزاده برمی عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص کاهش ۲۰ درصدی تولید برنج در کشور به واسطه خشکسالی و تاثیر آن بر افزایش قیمت این محصول، گفت: با توجه به کاهش میزان بارندگی در سال گذشته کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با دعوت از مسئولین مربوطه نشست‌هایی را برگزار کرد که در آنها میزان کاهش تولید، میزان افت تولید و میزان واردات برنج مشخص شد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با توجه به پیش بینی‌های انجام شده به میزان کافی برنج وارد کشور شده و بر اساس سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی در حال توزیع شدن است، ادامه داد: در حوزه تامین برنج پیش بینی‌های لازم انجام شده اما در سیستم توزیع آن اشکالات و ضعف‌هایی وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مقرر شده است در شهرهای بزرگ که کنترل بر نحوه توزیع محصولات اساسی دشوار تر است کالاها با استفاده از سیستم‌های آنلاین درب منزل تحویل داده شود، عنوان کرد: با استفاده از سیستم هوشمند توزیع کالاهای اساسی واسطه‌ها حذف می‌شوند.

علیزاده برمی با بیان اینکه مقرر شده است تا محصولاتی مانند برنج، روغن و شکر نیز همانند مرغ منجمد و تخم مرغ به صورت هوشمند توزیع شوند، گفت: در صورت استقبال مردم از روش توزیع هوشمند کالاهای اساسی با توجه به حذف واسطه‌ها و واردات برنج به میزان کافی با کمبود برنج مواجه نمی‌شویم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر تثبیت قیمت‌ کالاهای اساسی در اولویت قرار دارد، افزود: کاهش نرخ‌ها به عوامل دیگری وابسته است که برخی از آنها در محدوده اختیارات وزارت جهاد کشاورزی نیست. این وزارتخانه تلاش می‌کند تا مردم با تغییر روزانه قیمت‌ها مواجه نشوند، تثبیت قیمت کالاهای اساسی گام ابتدایی بوده و آرام آرام به سمت کاهش نرخ‌ها حرکت می‌کنند.

کد خبر: ۱۱۹٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha