۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
تهیه اطلس بار ریلی معدنی| ایمیدرو و راه‌آهن شرکای راهبردی برای جهش اقتصادی کشور
مدیرعامل راه‌آهن اعلام کرد

تهیه اطلس بار ریلی معدنی| ایمیدرو و راه‌آهن شرکای راهبردی برای جهش اقتصادی کشور

رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) با مدیرعامل شرکت راه‌آهن دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وجیه اله جعفری معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) با صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که در ساختمان شهدای راه‌آهن برگزار شد دو طرف در رابطه با مسائل مشترک و توسعه همکاری گفت و گو کردند.

سید میعاد صالحی در این دیدار گفت: آینده کشور نیازمند تفاهم و همکاری بین شرکت‌های توسعه‌ای و پیشران است. اگر موانعی در حوزه مالی یا رگولاتوری وجود دارد باید رفع شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از عناصر مهم توسعه، حمل و نقل است که طبق بند ۲۴ سیاست‌های برنامه ششم توسعه ابلاغی مقام معظم رهبری، اولویت با حمل و نقل ریلی است اما به این موضوع توجه نشده است. همچنین در ماده ۲۵ این سیاست‌ها بر حمل ریلی بار و توسعه ترانزیت توجه شده است.

صالحی ضمن تأکید بر باور خود در خصوص نقش بی‌بدیل راه‌آهن در جهش اقتصادی کشور ادامه داد: حمل و نقل ریلی، عنصر اقتدار انقلاب اسلامی است. ایران در موقعیت خاص جغرافیایی قرار دارد و بهترین مسیر ترانزیتی از ایران خواهد بود و می تواند آورده زیادی برای انقلاب و کشور داشته باشد. امروز مزیت کشور دیگر تولید نفت خام نیست بلکه در کنار نفت و گاز و پتروشیمی، بخش معدن و حمل و نقل به خصوص حوزه ریلی، مزیت‌های بسیار و آورده بالایی برای کشور دارند.

مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به حمایت‌های جدی وزیر راه و شهرسازی از حمل و نقل ریلی و دستور اخیر ایشان مبنی بر لزوم راهبری پروژه‌های ریلی توسط راه‌آهن افزود: برای دست یافتن به این مهم باید از اختیاراتی که در حوزه سیاستگذاری داریم استفاده کنیم تا بتوانیم حمل و نقل ریلی را در کشور متحول کنیم. در این راستا از صنایع مختلف و بخش خصوصی نیز حمایت می‌کنیم تا در این حوزه سرمایه‌گذاری و فعالیت کنند. ما به ایمیدرو و بخش معدن به عنوان شرکای تجاری و راهبردی برای جهش اقتصادی کشور نگاه می کنیم که در دو بخش کلی تقاضای بار و سرمایه‌گذاری در توسعه خطوط، لکوموتیو و واگن‌های باری می توانیم با هم همکاری موثرتری داشته باشیم.

در ادامه، وجیه اله جعفری ضمن تبریک و آرزوی توفیق برای مدیرعامل جدید راه‌آهن بر نقش راه‌آهن در توسعه اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه در برخی موارد، ظرفیت پایین حمل و نقل و لجستیک، گلوگاه و محدود کننده تولید در برخی صنایع معدنی می‌باشد، هر کمکی از دست ایمیدرو بربیاید انجام می دهد و آماده همکاری جهت افزایش ظرفیت حمل و نقل ریلی است و در حقیقت کمک به ارتقای حمل و نقل ریلی، تلاش در راستای ارتقای صنایع معدنی کشور است.

جعفری تاکید کرد: نگاه ما جزیره‌ای نیست و علاقمند به رشد کشور در همه حوزه‌های مرتبط و مورد نیاز هستیم. ما آماده سرمایه گذاری و تأمین بخشی از نقدینگی لازم در بخش توسعه خطوط، اتصال مراکز بار به شبکه ریلی و لکوموتیو هستیم.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در نهایت، با توجه به پیشنهاد صالحی، مقرر شد به منظور بهره‌مندی بهینه از منابع، اطلس توسعه مسیرهای ریلی مرتبط با صنایع معدنی ظرف مدت یک هفته در کارگروه مشترک راه‌آهن و ایمیدرو تهیه شود تا اقدامات آتی مبتنی بر آن صورت گیرد.

کد خبر: ۱۱۹٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha