پرداخت مشوق صادراتی سال گذشته ۳۵ میلیارد تومان| دستورالعمل پرداخت جوایز در قانون پیش بینی شد
رئیس سازمان توسعه تجارت خبر داد

پرداخت مشوق صادراتی سال گذشته ۳۵ میلیارد تومان| دستورالعمل پرداخت جوایز در قانون پیش بینی شد

پیمان پاک، معاون وزیر صنعت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: سال گذشته ۳۵ میلیارد تومان مشوق صادراتی به صادرکنندگان ایرانی پرداخت شده است.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی:«علیرضا پیمان پاک» در نشست با روسای نمایندگان تشکل های صنفی بخش خصوصی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: دستورالعمل پرداخت جوایز و مشوق های صادراتی در قانون پیش بینی شده است اما این مشوق ها باید بر اساس اولویت بندی به صادرکنندگان و تجار ایرانی پرداخت شود.

سال آینده پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد تومان مشوق صادراتی در نظر گرفته شده است
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای سال آینده پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد تومان مشوق صادراتی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: برای تامین منابع مورد نیاز مشوق و جوایز صادراتی از محل صادرات غیر نفتی و کالای ایرانی هیچ مشکلی وجود ندارد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران بر تدوین نقشه راه توسعه صادرات کشور تاکید کرد و گفت: در نقشه راه توسعه صادرات کشور با در نظر گرفتن اولویت بندی کشورها با توجه به مزیت ها و ظرفیت های صادراتی بسیاری از مشکلات صادرکنندگان مشخص و برطرف می شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در این نشست ۴۰ تا ۵۰ مورد از مشکلات صادرکنندگان ایرانی مطرح شد، افزود: برای رفع این چالش ها و مشکلات صادرکنندگان ایرانی نیازمند مشارکت همه تشکل ها و انجمن های صنفی بخش خصوصی هستیم، زیرا با حمایت دولت سیزدهم بسیاری از مشکلات و چالش ها صادرات کالای ایرانی به بازارهای هدف قابل حل و فصل است.

هم اکنون رفع بسیاری از چالش ها از جمله لجستیک، مسایل مالی و بانکی، توسعه بازارهای صادراتی در دستور کار ما قرار گرفته تا بتوانیم با اولویت بندی چالش های موجود صادرکنندگان را برطرف کنیم

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: هم اکنون رفع بسیاری از چالش ها از جمله لجستیک، مسایل مالی و بانکی، توسعه بازارهای صادراتی در دستور کار ما قرار گرفته تا بتوانیم با اولویت بندی چالش های موجود صادرکنندگان را برطرف کنیم.

پیمان پاک تاکید کرد: در راستای توسعه صادرات کالاهای ایرانی رتبه بندی صادرکنندگان ایرانی آغاز شده است، زیرا صادرکننده ایرانی برند ایران است و نباید با یک اشتباه صادرات کشورمان لطمه ببیند.

استفاد از ظرفیت های اتاق بازرگانی برای رفع مشکلات صادرات
وی برای رفع مشکلات برگزاری نمایشگاه های بین المللی و رویدادهای تجاری تاکید کرد و گفت: برای رفع مشکلات رویدادهای تجارت باید از ظرفیت های اتاق های بازرگانی و فعالان عرصه تجاری و صادراتی ایران استفاده شود و ما آمادگی داریم در این زمینه جلسات تخصصی بیشتری برگزار شود.

با توجه به اظهارات فعالیت تجاری و صادرکنندگان بخش عمده مشکلات و چالش های صادرات به قوانین و مقررات برمی گردد لذا باید با اصلاح امور برای رفع مشکلات صادرکنندگان تلاش کنیم

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: با توجه به اظهارات فعالیت تجاری و صادرکنندگان بخش عمده مشکلات و چالش های صادرات به قوانین و مقررات برمی گردد لذا باید با اصلاح امور برای رفع مشکلات صادرکنندگان تلاش کنیم.

در این نشست در اتاق بازرگانی تهران، رئیس سازمان توسعه تجارت در جریان مشکلات صادر کنندگان ایرانی قرار گرفت و مقرر شد تا رفع مشکلات موجود برگزاری این نشست ها با بخش خصوصی همچنان ادامه پیدا کند.

بسیاری از صادرکنندگان ایرانی خواستار رفع مشکلات رفع تعهدات ارزی ناشی از صادرات، ضمانت نامه های بانکی ها، اجرای مشوق های صادراتی، تسهیل در صدور کارت های بازرگانی، تسهیل واردات مواد اولیه از گمرکات، توجه جدی به مسایل و مشکلات صادرات خدمات فنی و مهندسی شدند.

روسای انجمن های صنفی، اتحادیه ها و تشکل های صنفی در این نشست بر تسهیل صادرات مواد معدنی، محصولات کشاورزی، رفع مشکلات ثبت سفارش، رفع بروکراسی اداری در زمان صادرات تاکید و خواستار تدوین نقشه راه توسعه صادرات غیرنفتی، حذف برخی عوارض صادراتی و تسهیل در بازپرداخت مبلغ ارزش افزوده به صادرکنندگان شدند.

کد خبر: ۱۱۹٬۷۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha