۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
با کاشت ۴ نهال گردوی پربار در ایلام؛ بیشترین سودآوری را از باغ تجربه‌ کنید

با کاشت ۴ نهال گردوی پربار در ایلام؛ بیشترین سودآوری را از باغ تجربه‌ کنید

شهر ایلام یکی‌از شهرهای واقع دراستان ایلام و مرکز این استان است. این شهر نسبتا مرتفع دارای کوه‌ها، جنگل‌های طبیعی و باغ‌های فراوانی است. این شهر آب وهوا و منابع آبی و خاکی غنی دارد.

به گزارش بازار، شهر ایلام یکی‌از شهرهای واقع دراستان ایلام و مرکز این استان است. این شهر نسبتا مرتفع دارای کوه‌ها، جنگل‌های طبیعی و باغ‌های فراوانی است. این شهر با آب وهوا و منابع آبی و خاکی غنی که دارد. یکی‌از بهترین مناطق برای باغداری و کشاورزی به‌حساب میاید. باغ‌های گردو به‌علت سوددهی بسیار عالی دارند درصدرلیست باغ‌های شهر ایلام قرار دارند. با خرید نهال گردو در ایلام و احداث باغ گردو؛ شما میتوانید درکوتاهترین زمان به‌سوددهی بسیار عالی دست یابید به‌شرط آنکه بهترین و سازگارترین ارقام گردو را برای این شهر شناسایی نمایید. ما درنهالستان پالیزگردو قصد داریم تا بهترین نهال گردو در ایلام را به‌شما معرفی نموده و سپس مهم‌ترین نکاتی که هنگام پرورش باغ گردو باید به‌آنها توجه نمایید را شرح دهیم. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

استان ایلام به‌ مرکزیت شهرستان ایلام یکی‌از مناطق با آب وهوای مطلوب و نسبتا مرتفع است. این شهر که ارتفاعی برابر ۱۴۲۷ متر از سطح دریا دارد. یکی‌از بهترین مناطق برای کاشت نهال گردو شناخته میشود. از طرفی قیمت نهال گردو ایلام بسیار مناسب است که این مورد خرید نهال گردو در ایلام را آسانتر مینماید.

موقعیت جغرافیایی و اقلیمی درشهر ایلام چگونه است؟

همسایه‌های شهر ایلام از شمال شهر ایوان غرب و از شرق و غرب سرابله و صالح آباد است. درجنوب آن نیز با ارکواز همسایه است.

شهر ایلام دردامنه‌های کوه قاقیران از غرب و رشته کوه کبیر از جنوب قرار گرفته است. قرارگیری درمنطقه‌ی کوهستانی آب وهوای شهر ایلام را تحت تاثیر قرار داده است. این شهر منابع آبی بسیاری همچون رودخانه تلخاب؛ گدار خوش و... نیز دارد که باغداری و کشاورزی را دراین شهر بهبود فراوان بخشیده است.

آب وهوای شهر ایلام چگونه است؟

همانطور که گفته شد شهر ایلام دارای آب وهوای سرد و کوهستانی است. ازاین‌رو لازم است از ارقام سردسیری گردو دراین منطقه استفاده نماییم. دمای هوای ایلام ۱۳.۲ درجه سانتیگراد به‌صورت میانگین بوده و ۶۷ روز از سال درآن بارش‌های شدید و برف و یخبندان است. بارش باران نیز دراین شهر بسیار مطلوب بوده و به‌۶۲۰ میلیمتر درسال میرسد. البته باوجود این بارندگی همچنان نیاز درختان به‌آبیاری منظم دیده میشود. شما باید با استفاده از روش‌های آبیاری مدرن همچون آبیاری تحت فشار درفصول گرم و کم بارش همچون بهار و تابستان؛ درختان را به‌صورت منظم آبیاری نمایید. دمای هوای شهر ایلام حداکثر و حداقل بین ۴۱.۲ تا ۱۳.۶- درجه سانتیگراد خواهد بود. که نسبت به‌سایر شهرها دراستان ایلام دارای آب و هوای نسبتا معتدل تری میباشد.

۴ نهال گردوی برتر در ایلام از نگاه باغداران خبره

خرید بهترین نهال گردو در ایلام

باغداران خبره همواره بهترین نهال گردو در ایلام را برای کاشت درباغ خود انتخاب مینمایند. چرا که میدانند؛ انتخاب و خرید بهترین نهال گردو در ایلام؛ بیشترین سودآوری و بهره‌وری از باغ را برای ما به‌ارمغان خواهد داشت. از طرفی با حداقل احتیاجات و نگهداری شما میتوانید محصولاتی درشت و خوشمزه و باکیفیت را تا سالیان سال برداشت نمایید. بنابراین شما باید پیش از خرید نهال گردو در ایلام به‌فاکتورهای زیر توجه فرمایید:

توجه به‌شرایط اقلیمی و آب وهوایی؛ ارتفاع از سطح دریای منطقه و حداقل و حداکثر سرمای هوا

توصیه‌ی باغداران خبره و نهالستان‌های مجوزدار گردو درحوزه انتخاب بهترین نهال گردو در ایلام

ارتفاع از سطح دریای نهال گردو و تطبیق پذیری آن با ارتفاع از سطح دریای منطقه شما

محصول‌دهی نهال گردو و کیفیت محصولات آن تاثیر به‌سزایی درمیزان سودآوری شما از باغ گردو خواهد داشت.

توجه به‌قیمت نهال گردو ایلام میتواند درانتخاب نهال گردو تاثیرگذار باشد.

عمراقتصادی و شروع محصول‌دهی درختان گردو (سن بلوغ) نشان میدهد که شما با کاشت و نگهداری تا چند سال میتوانید محصولات باکیفیت برداشت نمایید.

و اما با توجه به‌تمامی این فاکتورها؛ نهالستان پالیزگردو؛ ارقام نهال زیر را به‌عنوان بهترین نهال گردو در ایلام به‌شما باغداران محترم معرفی مینماید.

نهال گردو پالیزکانادایی: (۰-۳۰۰۰ متر از سطح دریا)

نهال گردو پالیزکانادایی یا همان نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ ۹ یکی‌از ارقام ژنوتیپی و اصلاح شده توسط نهالستان پالیزگردو میباشد. این رقم پس از اصلاحات انجام شده امروزه میتواند پس از رسیدن به‌سن بلوغ در۵ سالگی تا ۱۶ تن محصول‌دهی به‌همراه داشته باشد. هیچ یک از سایر ارقام گردو قادر به‌محصول تا این مقدار نمیباشند. محصولات آن همگی درشت وخوشمزه و با کیفیت بالا بوده و کمترین خرابی و پوکی و سیاهی را به‌همراه خواهند داشت. ازاین‌رو به‌عنوان سودآورترین نهال گردو درکشور شناخته میشود. درختان گردو پالیزکانادایی دارای عمراقتصادی طولانی تا ۱۰۰ سال میباشند. مقاومت دربرابر سرما و گرما و همچنین بیماری‌ها و آفات دراین رقم بسیار عالی است.

نهال گردو ژنوتیپ برتر: (۰-۳۰۰۰ متر از سطح دریا)

به‌طور کلی ارقام ژنوتیپی دارای عملکرد بسیار بهتری از سایر ارقام هستند. نهال گردو ژنوتیپ برتر با عمراقتصادی بیش از ۲۰۰ سال بیشترین عمراقتصادی را دربین درختان گردو به‌خود اختصاص داده است. از طرفی محصول‌دهی آن بسیار عالی و تا ۸ تن درهکتار است. عمراقتصادی این رقم نیز همانند نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ ۹ از ۵ سالگی آغاز میشود. از لحاظ کیفیت محصولات و درشتی آن‌ها نیز دررتبه‌ی مطلوبی قرار دارند.

خرید نهال گردو چندلر : (۱۰۰-۱۵۰۰ متر از سطح دریا)

قیمت نهال گردو پیوندی در ایلام

نهال گردو چندلر یکی‌از بهترین نهال‌ها برای کاشت درشهر ایلام میباشد. کیفیت محصولات این رقم بسیار عالی و درشت و تا ۱۵ گرم (با پوسته چوبی) میباشد. محصول‌دهی درخت گردو چندلر به‌۷ تن درهکتار میرسد. این محصول‌دهی حداکثری درختان از ۵ سالگی نهال آغاز شده و تا بیش از ۱۰۰ سالگی آن ادامه خواهد داشت.

نهال گردو اسراییلی

 درخت گردو اسراییلی نیز یکی‌از ارقام قدیمی و پرطرفدار در کشورمان است. این رقم امروزه به‌وسیله نهالستان پالیزگردو دستخوش اصلاحاتی قرارگرفته است. نهال گردو اسرائیلی در سن ۵ سالگی محصول‌دهی حداکثری را آغاز میکند. محصولات آن همگی درشت و با کیفیت و با پوسته نازک تا ۸ تن در هکتار میباشند. عمراقتصادی این رقم نسبتا کمتر و تا ۸۰ سال است. که البته نسبت به‌سایر ارقام میوه دارای عمراقتصادی نسبتا بالایی است.

کلید طلایی برای داشتن باغ‌های گردوی پربار چیست؟

خرید آنلاین نهال گردو در شهر ایلام

همانطور که میدانید باغداری و نگهداری از باغ تحت تاثیر ۴ فاکتور اصلی است.

آبیاری: آبیاری درختان حتی در مناطق پرباران نیز یکی‌از مهم‌ترین مراحل در نگهداری از نهال گردو به‌حساب میاید. توصیه میکنیم برای آبیاری باغ‌های خود از روش آبیاری تحت فشار بابلر استفاده نمایید. این روش مزایای زیادی همچون: ۱. آبیاری منظم و هدفمند ۲. صرفه جویی در مصرف آب ۳. عدم آبیاری در فصول پرباران و افزایش آبیاری در فصول گرم سال ۴. عدم آبیاری سایر بخش‌های زمین و جلوگیری از رشد علف هرز در باغ ۵. عدم انتقال بیماری و آفت در باغ به‌وسیله جریان آب و... دارد.

کوددهی: درختان گردو برای رشد علاوه بر آب به‌۱۴ عنصر اصلی نیاز دارند. هریک از این عناصر نقش به‌سزایی در سلامت نهال؛ سلامت میوه و همچنین کیفیت میوه دارد. پیش از خرید نهال گردو در ایلام شما باید با آزمایش خاک و پس از آن هرساله با انجام آزمایش برگی از کمبود عناصر در گیاه و در نتیجه در خاک باغ خود آگاه شوید. کمبود و یا افزایش هریک از این عناصر میتواند به‌سلامت نهال گردو ما آسیب جدی وارد کند. ازاین‌رو ما میتوانیم با استفاده از کودهای شیمیای و آلی، عناصر موجود در خاک را کنترل نماییم. برای کسب اطلاعات بیشتر به‌سایر مقالات ما در سایت پالیزگردو مراجعه نمایید.

سمپاشی: درختان گردو دارای مقاومت نسبتا خوبی در برابر بیماری‌ها و آفات هستند. اما در مواردی ممکن است برای کنترل بیماری‌ها و افات از سمپاشی استفاده کنیم. سمپاشی سالیانه برای درختان گردو متناسب است. اما درصورت حمله بیماری و یا افت خاص باید سمپاشی مخصوص انجام شود. برای آگاهی از نوع سم مورد استفاده، شما میتوانید با مشاوران گیاه شناسی ما در پالیزگردو تماس بگیرید.

هرس: هرس درختان گردو به‌خصوص در ۵ سال اول پس‌از کاشت علاوه بر فرم‌دهی به‌درختان، در افزایش باردهی آنها نیز تاثیرگذار است. ازاین‌رو به‌شما توصیه میکنیم مقاله‌ای تحت همین عنوان را در سایت پالیزگردو مطالعه فرمایید.

توجه به‌هریک از این فاکتورها میتواند عمراقتصادی و محصول‌دهی نهال‌های گردوی شما را افزایش دهد.

نهالستان پالیزگردو مرکز فروش انواع نهال گردو در ایلام

همانطور که میدانید کیفیت نهال گردو به‌اقدامات انجام شده توسط نهالستان گردو پیش از فروش نهال گردو در ایلام نیز وابسته است. نهالستان معتبر پالیزگردو با مدیریت جناب آقای سعید قاسمی با استفاده از تجهیزات پیشرفته و به‌همراه تیم مجرب باغداری اقدام به‌تولید و پرورش نهال گردو دراین شهر نموده است. به‌طوریکه امروزه به‌عنوان بزرگترین مرکز فروش مستقیم انواع نهال گردو در ایلام شناخته میشود. برای خرید نهال گردو در ایلام کافیست با ما درنهالستان پالیزگردو تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان پیش از خرید نهال گردو، سفارش خود را ثبت نمایید. نهالستان پالیز گردو نهال‌های شما را درزمان معین با استفاده از وسایل نقلیه باری متناسب برای شما ارسال خواهد نمود. همچنین به‌همراه کلیه نهال‌ها گواهی سلامت نهال و ضمانتنامه معتبر کتبی نیز ارسال میشود. پس از خرید شما میتوانید از سایر خدمات ما از قبیل مشاوره رایگان؛ احداث باغ به‌صورت حضوری و مشاوره بیماری شناسی و آفت زدایی بهره مند شوید.

شماره تماس : نهالستان پالیز  ۰۹۰۲۱۸۳۲۳۹۳ - ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳ - ۰۹۳۳۱۸۳۲۳۹۳

آدرس سایت پالیزگردو palizgerdo.com

آدرس سایت پالیزگردو paliznahal.com

آدرس نهالستان: آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب؛ کمربندی شمالی؛ میدان ولایت؛ اتوبان ولایت

کد خبر: ۱۱۹٬۷۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha