۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
فرآیند صدور کارت عضویت و بازرگانی تابع قانون انجام می‌شود
رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان:

فرآیند صدور کارت عضویت و بازرگانی تابع قانون انجام می‌شود

هرمزگان- رییس اتاق بازرگانی هرمزگان گفت: در فرآیند صدور کارت های عضویت و همچنین صدور کارت های بازرگانی تابع قوانین عمل شده و هیچ گونه تخطی صورت نگرفته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی هرمزگان، محمدرضا صفا، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قبل از تحویل اتاق بازرگانی هرمزگان، در جایگاه ۳۴ کشوری بوده ایم، اما از شهریور ۹۸ که تغییر و تحولاتی را در این اتاق شاهد بودیم، توانسته ایم جایگاه کشوری را به رتبه ۱۳ ارتقاء بخشیم.

صفا با بیان اینکه در این دو سال با مشکلات عدیده ای مواجه و در تنگناهایی نیز قرار داشتیم، گفت: اما با حمایت مسئولان دستگاه های اجرایی استان و مشاکرت فعالان بخش خصوصی مشکلات را پشت سر گذاشتیم.

شعار ما اتاق شیشه ای است
وی با اشاره به اینکه شعار ما اتاق شیشه ای می باشد، تاکید کرد: اتاق بازرگانی هرمزگان متعلق به همه هرمزگانی ها است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان ضمن قدردانی از نگاه وسیع و حمایت گرایانه دوستی استاندار هرمزگان گفت: استاندار مردمی هرمزگان از پتانسیل های مدیریتی بالایی برخوردار بوده که  در زلزله اخیر نیز شاهد حضور میدانی ایشان در حل بحران بودیم.

صفا از برگزاری نشست های اثر بخش اقتصادی با حضور علی فیروزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سخن گفت و بیان کرد: تعامل بخش خصوصی  و دولت در ارتقاء جایگاه اقتصادی استان کمک های شایانی خواهد کرد و به دور از بروکراسی اداری هر هفته با معاون اقتصادی استانداری جلسه داریم و این تعامل نزدیک با استانداری مفید است.

وی به تشریح فرآیند صدور کارت های بازرگانی پرداخت و اظهار کرد: طبق بخشنامه قانونی که سال ۹۸ ابلاغ شده است،  مراحل تشکیل پرونده برای صدور کارت بازرگانی از طریق سازمان صمت صورت می گیرد و تنها تایید اهلیت بر عهده اتاق بازرگانی است.

صدور ۵۶۸ کارت بازرگانی
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت: حدود ۲ سال گذشته که ما اتاق را تحویل گرفتیم ۵۴۸ کارت بازرگانی در استان صادر شده بود اما امروز این تعداد به یک هزار و ۵۶۸ عدد رسیده است.

صفا با انتقاد از برخی افراد ناآگاه نسبت به شرایط و قوانین اتاق بازرگانی، که با نگاه تخریب گرایانه در حوزه رسانه ورود می کنند؛ عنوان کرد: اخیرا اخباری انتقادی منتسب به یک شخص در باب صدور کارت های بازرگانی مطرح شده است که لازم می دانم بگویم ادعای مطرح شده را سربسته مطرح نکنند.

وی با بیان اینکه آن شخص عضویتی در اتاق بازگانی هرمزگان ندارد، خاطرنشان کرد: ادعایی از سوی این شخص مطرح می شود که تعداد ۱۵۰۰ کارت بازرگانی صادر شده، چرا نمی گویند در کجا صادر شده و مدرک و استدلال آن چیست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه توانسته ایم برخی از شرکت های غرب هرمزگان را برای گرفتن کارت بازرگانی تشویق نماییم، اظهار کرد: امیدواریم در یک سال و نیم آینده، تمام قول هایی که داده ایم را به سرانجام برسانیم.

صفا همچنین از ورود اتاق بازرگانی هرمزگان در حوزه مسئولیت های اجتماعی خبر داد و گفت: یکی از وظایف اتاق بازرگانی کمک های اجتماعی هست و به عنوان بخش خصوصی در مبحث کرونا سنگ تمام گذاشته شدو

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان احداث ساختمان جدید این اتاق با مساحت ۵۰۰۰ متر زیربنا  را یک موفقیت برای این استان دانست .

صفا همچنین از پیگیری راه اندازی دفتر کارن‌تیر در استان هرمزگان خبر  داد و گفت: مجوزهای این دفتر با پیگیری اتاق بازرگانی هرمزگان به عنوان چهارمین اتاق بازرگانی کشور صورت گرفته است.

کد خبر: ۱۱۹٬۵۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha