۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴
تصویب سازوکار پشتیبانی از طرح تامین اعتبار ۷۵ هزار میلیارد تومانی
همتی خبر داد:

تصویب سازوکار پشتیبانی از طرح تامین اعتبار ۷۵ هزار میلیارد تومانی

رییس کل بانک مرکزی از مشخص شدن ساز و کار پشتیبانی از طرح بزرگ تامین ۷۵ هزار میلیارد تومانی برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع کرونا خبر داد.

به گزارش بازار، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی طی یادداشتی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: امروز ۱۲ فروردین در بانک مرکزی چند تصمیم مهم برای سال ۹۹ گرفته شد:

۱- در زمینه سیاست های اعتباری سه اقدام صورت می گیرد:

۱-۱ در مقابله با آثار اقتصادی کرونا، بانک های عامل مشخص شد و سازوکار پشتیبانی از طرح بزرگ تامین اعتبار ۷۵ هزار میلیارد تومانی حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا با هدف حمایت از تداوم اشتغال نیروی کار واحدهای اقتصادی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

۱-۲  در زمینه کمک به ایجاد جهش تولید، مقرر شد واحد نظارت بر زنجیره ی تامین در جهت تعمیق و توسعه ی زنجیره تامین مالی تولید کالاها و خدمات در بانک مرکزی ایجاد شود.
۱-۳ سرانجام، تعداد بانک های عامل مجری طرح گام نیز افزایش پیدا کرد.

۲- در زمینه سیاست پولی و توسعه عملیات بازار باز: شیوه نامه قرارداد خرید مجدد(Repo) و قرارداد خرید معکوس(Repo-Reverse)، که برای اولین بار در ایران اجرا می شود، تصویب شد.

۳- در بخش سیاست های ارزی:

برنامه ریزی لازم جهت تامین به موقع ارز کالاهای اساسی از روشها و کانالهایی که در دسترس بانک مرکزی و بخش خصوصی است، انجام و بر ضرورت تداوم روند مدیریت علمی و بدون هیجان بازار ارز تاکید شد.

 امیدوارم این اقدامات، چنان که قبلا هم گفته ام، ادامه ثبات و پایداری را در اقتصاد فراهم آورده و مسیر رشد اقتصادی را هموار کند.

کد خبر: ۱۱٬۹۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha