۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
 چای سنواتی چالش مهم صادراتی است
یک صادرکننده نمونه چای:

چای سنواتی چالش مهم صادراتی است

املش- رضائیان، صادرکننده نمونه چای و مدیرعامل مجتمع کشت و صنعت چای نوبر گیلان گفت: صادرات چای سنواتی از چالش های مهم صادرات چای سالم داخلی است.

قاسم رضاییان در گفتگو با خبرنگار بازار تولیدات مجتمع کشت و صنعت چای نوبر گیلان را دارای استانداردهای ملی ایران دانست و اظهار کرد: تولیدات چای سیاه و سبز مجتمع مذکور دارای سیب سلامت از سازمان غذا و دارو است.

این صادر کننده نمونه کشور، مجتمع کشت و صنعت چای نوبر را از کارخانه های برتر در حوزه چای عنوان کرد و افزود: مجتمع مذکور دارای آزمایشگاه مجهز میکروبی و شیمیایی و دستگاه های به روز بسته بندی است.

وی حمایت دولت از بخش خصوصی را ضرورت خواند و گفت: ارتباط بخش خصوصی و دولت باید با رویکرد حمایتی باشد.

رضاییان یکی از مشکلات مجتمع مذکور را اخذ مجوز از دستگاه هایی نظیر استاندارد عنوان کرد و ادامه داد: گرفتن مجوز از مشکلات اساسی ما بوده و زمانبر است.

مدیر عامل مجتمع کشت و صنعت چای نوبر با انتقاد از برخی جلسات بدون نتیجه دولتی، تصریح کرد: بیشتر جلسات بخش دولتی بی نتیجه و بدون دستاورد است.

وی اضافه کرد: این امر بیماری فراگیر در بخش های دولتی است در حالی که نباید در بحث مجوزها واحدها را معطل بگذارند.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی نمی تواند منتظر مدیران دولتی باشد، بیان کرد: اینگونه برخوردها بخش خصوصی و دولتی را با شکست مواجه می کند.

رضاییان وضعیت حمایت از چای گیلان را خوب ندانست و یادآور شد: تولید کننده احساس می کند به دیوار بر می خورد.

این صادر کننده نمونه کشور از عدم همکاری برخی بانک ها ابراز گله کرد و گفت: بانک های دولتی ارتباط زیادی با بخش خصوصی ندارند که این امر مشکلاتی را رقم زده است.

وی صادرات چای سنواتی را معضل بزرگی دانست و بیان کرد: صادرات چای سنواتی از چالش های مهم صادرات چای سالم داخلی محسوب می شود که نیاز است مسئولان مربوطه به ویژه استاندارد در این زمینه ورود کرده و دقت و بررسی لازم را داشته باشد.

رضاییان از آمادگی مجتمع کشت و صنعت چای نوبر برای ساخت آزمایشگاه همکار در صنایع غذایی به ویژه چای در شرق گیلان خبر داد.

کد خبر: ۱۱۹٬۳۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha