۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
برنامه‌ جهش تولید وزارتخانه‌ها بررسی و اجرایی می‌شود
نوبخت:

برنامه‌ جهش تولید وزارتخانه‌ها بررسی و اجرایی می‌شود

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: پس از ارائه برنامه‌های جهش تولید توسط وزارتخانه‌های مختلف و بررسی آنها، طرح‌های اولویت‌دار انتخاب و در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمدباقر نوبخت روز سه شنبه در حاشیه پنجمین جلسه ستاد برنامه ریزی و راهبردی جهش تولید در جمع خبرنگاران، گفت: امروز «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی برنامه‌های این وزارتخانه در زمینه جهش تولید، در هشت محور ارائه داد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های وزارت راه در حوزه‌های ریل، مسکن و غیره با تمرکز بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام ارائه شد، گفت: براین اساس یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر ریل جدید می‌توان افتتاح کرد و همچنین برنامه‌ای برای دو بانده و یا تکمیل  یکهزار کیلومتر خط آهن مطرح شده است. همچنین از سوی دیگر برنامه ریزی برای افتتاح ۶۰۰ کیلومتر آزادراه و ۸۵۰ کیلومتر بزرگراه و نیز ۳۰۰ هزار واحد مسکونی انجام شده است.

رییس ستاد راهبری و برنامه‌ریزی جهش تولید گفت: امسال ۸۷ هزار میلیارد تومان منابع به طرح‌های عمرانی  اختصاص خواهیم داد و مصمم هستیم تا هرچه زودتر این ارقام به طرح‌ها اختصاص یابد تا در پایان سال جاری شاهد افتتاح پروژه‌های مربوطه باشیم.

وی افزود: هیات دولت فردا (چهارشنبه) که مصادف با روز طبیعت است، تشکیل جلسه می دهد و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه نیز در کمیته‌ای پیشنهادات وزیر راه و شهرسازی را بررسی و جمع‌بندی می‌کنند تا با توجه به منابع محدود طرح‌های اولویت دار مشخص شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: پیش از این نیز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی نیز برنامه‌های این وزارتخانه در زمینه جهش تولید در بخش کشاورزی را ارائه داد و جلسه آینده نیز طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه خواهد شد.

کد خبر: ۱۱٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha