۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
پلمب ۴۴ واحدصنفی متخلف در کهگیلویه و بویراحمد/ قیمت میوه عید در استان تعدیل شد
در گفتگو با بازار مطرح شد:

پلمب ۴۴ واحدصنفی متخلف در کهگیلویه و بویراحمد/ قیمت میوه عید در استان تعدیل شد

یاسوج- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۴ واحد صنفی متخلف در کهگیلویه و بویراحمد پلمب شدند.

سالار حسین پور در گفتگو با خبرنگار بازار در حاشیه بازدید از محلهای فروش میوه در یاسوج افزود: این واحدها در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی در یاسوج و دیگر شهرستان‌ها پلمب شدند و چنانچه هر واحد صنفی از مصوبات تخطی کرده و قانون و پروتکل بهداشتی را رعایت نکند پلمب می شود.

وی با بیان اینکه امروز سلامت همه افراد در یک جامعه در گرو سلامت دیگران است، گفت: این وضعیت تنها با مشارکت مردم و اصناف و بازاریان رو به بهبود می رود و همه مصوبات نیز در راستای مبارزه با این بیماری و برگشتن وضعیت به حالت عادی است.

حسین پور اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل‌های اجرایی ستاد ملی مقابله با کرونا و تصمیمات استانی طرح فاصله گذاری اجتماعی واحدهای غیر ضرور، اصناف همچنان تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

وی افزود: بازرسی ها همچنان به شدت ادامه دارد و اصنافی که مجاز به فعالیت هستند نیز به دقت رصد می شوند و باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و سلامت خود و دیگر افراد جامعه را به خطر نیاندازند.

نان یکی از مهمترین مواد غذایی در سبد خانوارهای کهگیلویه و بویراحمدی

حسین پور با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در نانوایی ها به صورت صددرصدی، تاکید کرد: نان یکی از مهمترین مواد غذایی در سبد یک خانوار در استان است و باید بهداشت نان از یک کیسه آرد تا مراحل مختلف پخت رعایت شود و چنانچه بی مبالاتی از واحدی دیده شود به سرعت پلمب می شود.

وی افزود: با حضور دستگاه‌های همکار در استان و دیگر شهرستان‌ها ۲۵۶ فقره بازرسی توسط بازرسان این سازمان و در قالب ۲۴ گشت مشترک انجام شده و واحدهای متخلف شناسایی و پلمب شدند.

حسین پور تاکید کرد: همچنین تعداد ۳۳ فقره فرم گزارش بازرسی توسط بازرسان این سازمان تشکیل شده و برای صدور رأی نهایی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

وی همچنین با اشاره به وجود کالاهای اساسی مورد نیاز مردم اظهار داشت: کالاهای اساسی مردم همانند برنج، روغن، گوشت، مرغ، شکر، قند و ... به در بازار موجود است و هیچ کمبودی در این راستا وجود ندارد.

قیمت میوه شب عید در کهگیلویه و بویراحمد تعدیل شد

حسین پور افزود: همچنین برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان میوه در استان، قیمت میوه شب عید طرح تنظیم بازار در کهگیلویه وبویراحمد، تعدیل شد.

وی افزود: با توجه به بررسی حاشیه قیمت میوه و ایجاد انگیزه و مشارکت واحدهای خرده فروش در جذب و توزیع میوه، جلسه فوق العاده استانی تشکیل و قیمت هر کیلوگرم سیب و پرتقال نوروزی تعدیل شد که این امر بر اساس تصمیمات جلسه کمیته ملی راهبری طرح میوه ایام نوروز و اختیارات تفویض شده توسط دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار کشور به سازمان‌های استانی صنعت، معدن و تجارت در خصوص شرایط بازار انجام شد.

حسین پور اظهار داشت: از تاریخ ششم فروردین ماه، قیمت هر کیلو سیب برای مصرف کننده نهایی ۵۰۰۰ تومان و قیمت هر کیلو پرتقال والنسیای جیرفت ۶۵۰۰ تومان تعیین شد که این امر با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش قدرت خرید مردم و شرایط اقتصادی ومعیشتی مردم استان انجام پذیرفت.

کد خبر: ۱۱٬۹۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha