۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
افت ۲۰ درصدی ارزش بیت کوین طی چهل روز اخیر
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

افت ۲۰ درصدی ارزش بیت کوین طی چهل روز اخیر

در روز سوم آذر سال ۱۴۰۰ ارزش بیت کوین در بازار جهانی در سطح ۵۶ هزار و ۴۰۰ دلار قرار داشت در حالیکه در اخرین ساعات روز قبل قیمت این رمز ارز به ۵۵ هزار و ۴۰۰ دلار رسید.

بازار؛ گروه بین الملل: در روز سوم اذر سال ۱۴۰۰ بازار رمز ارزها شاهد افت ارزش بود. طبق گزارش وب سایت کوین دسک  در اولین ساعات روز چهارشنبه قیمت هر بیت کوین به ۵۶ هزار و ۴۰۰ دلار رسید و هر اتریوم با قیمت ۴۲۰۰ دلار مبادله شد ولی در اواخر روز سه شنبه دوم اذرماه، قیمت هر بیت کوین به ۵۵ هزار دلار هم رسیده بود.

این وب سایت با اشاره به افت ۲۰ درصدی قیمت هر بیت کوین نسبت به بالاترین سطح قیمت ثبت شده در بازار که ۶۹ هزار دلار است نوشت: «عوامل زیادی باعث این وضعیت در بازار شده است که از جمله انها می  توان به فشار مالی ناشی از فروش رمز ارزها در بازار در روزهای اخیر اشاره کرد. سیاستی که در این روزها مالکان رمز ارز در پیش گرفته اند تا در اخرین روزهای سال میلادی درامد کسب کنند. از طرف دیگر افزایش فعالیت های سفته بازی در بازار هم عامل دیگری است که باعث این تحول منفی در بازار رمز ارزها شده است.»

در روز سوم اذر ارزش هر رمز ارز XRP به ۱.۰۵ دلار رسید و هر دوج کوین با قیمت ۲۲ سنت به بازار عرضه شد. تمامی رمز ارزها در روز سوم اذر کاهش ارزش را نسبت به هفته گذشته تجربه کرده اند و با توجه به وضعیت حاکم بر بازار انتظار می رود حداقل تا انتهای ماه جاری میلادی یعنی یک هفته دیگر خبری از افزایش چشمگیر ارزش  در بازار رمز ارزها نباشد.

 از طرف دیگر در کشور هند هم خبرهایی منتشر شده است مبنی بر اینکه دولت قصد دارد مبادله رمز ارزها را ممنوع اعلام کند و بخش خصوصی را از فعالیت در این حوزه منبع کند. بر مبنای این خبر دولت هند قصد دارد زمینه را برای عرضه ارزهای دیجیتال دولتی فراهم کند. در صورتیکه که فعالیت در این صنعت در کشور هند هم مانند چین منع شود، یک بازار بزرگ دیگر حذف خواهد شد و زیان زیادی به اقتصاد صنعت رمز ارزها وارد می شود.

بر مبنای خبر منتشر شده توسط هندوستان تایمز قرار است جلسه بانک مرکزی هند با تیم اقتصادی دولت هفته اینده برگزار شود و جزییات این طرح و نحوه عرضه ارز دیجیتال دولتی بررسی شود.

هند یکی از کشورهایی است که تقاضای زیادی برای سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها  در آن وجود دارد و این تقاضا بین جوانان هندی بیش از دیگران است. سرمایه گذاران از بازار رمز ارزها به عنوان بازاری مناسب برای کسب سود نام می برند ولی دولت همواره هشداربه شهروندان هشدار داده است که پول های خود را در این بازار پر ریسک سرمایه گذاری نکنند زیرا ارزش ذاتی در این بازار وجود ندارد. دولت هند در بیانیه های رسمی در مورد ریسکهای مالی زیادی که این سرمایه گذاری به همراه دارد صحبت کرده است و از مردم خواسته تا هوشیارانه وارد بازار شوند.

 پیش از این هم صندوق بین المللی پول هم  بازار رمز ارزها را بازاری پر ریسک معرفی کرده بود و در مورد ضرورت نظارت دقیق تر بر این بازار صحبت کرده بود.

در امریکا هم تلاش برای افزایش نظارت بر این بازار ادامه دارد. روز گذشته کمیته مالی سنای امریکا رسما خواستار افزایش نظارت بر بازار استیب کوین ها شده بود. در بیانیه این کمیته بازهم در مورد ریسک  بالای سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها و عدم نظارت کافی بر این بازار صحبت کرده بود.

کد خبر: ۱۱۹٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس NO ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      0 0
      کمی طول می کشد اما بیت کوین تا صدکا خواهد رفت.