۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
سطح زیر کشت گیاهان دارویی در لنده به ۱۰۰ هکتار خواهد رسید
سرپرست نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده:

سطح زیر کشت گیاهان دارویی در لنده به ۱۰۰ هکتار خواهد رسید

یاسوج- سرپرست نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی در لنده به ۱۰۰ هکتار خواهد رسید و زمینه اشتغال زایی بسیاری از جوانان و مردم روستاهای شهرستان لنده فراهم خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی این نهاد، علی نیکبخت ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در کارگاه آموزشی کشاورزان در لنده اظهار کرد: با حمایت رسته گیاهان دارویی  نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان لنده در طول سال گذشته نزدیک به ۶۰ هکتار از اراضی در دو مرحله کشت بهاره در فروردین‌ماه و کشت پاییزه در آبان ماه زیر کشت گیاهان دارویی رفته است.

وی بیان داشت: ۷۰ کشاورز مشغول به کاشت، نگهداری و فروش گیاهان دارویی همچون نعنا فلفلی، آویشن، رزماری، به لیمو و مرزنجوش هستند.

نیکبخت اظهار داشت: بنیاد علوی با ارائه تسهیلات قرض الحسنه، حمایت های فنی و اعتباری، آموزش در مزرعه و خرید تضمینی محصولات تولیدی از کشاورزان علاقه‌مند در بخش گیاهان دارویی حمایت می کند.

وی بیان داشت: کشت گیاهان دارویی فرصتی مناسب برای اشتغال زایی جوانان و مردم روستاهای شهرستان لنده ایجاد می کند که این فرصت تبدیل به ظرفیت برای علاقمندان به کسب و کارهای روستایی شده است.

سرپرست نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده افزود: برگزاری کارگاه های توانمندسازی و آموزشی، بازدید از مناطق و طرح های پایلوت می تواند زمینه ساز الگوبرداری و توسعه مدل های موفق در تمام مناطق هدف بنیاد علوی و به تبع آن در کل کشور باشد.

نیکبخت یادآور شد: در شهرستان لنده علاوه بر گیاهان دارویی سایر رسته های اشتغال زا مانند صنایع دستی، پرورش دام سبک، پرورش دام سنگین و زنبورداری نیز فعالیت بسیار موثری در زمینه اشتغالزایی و افزایش سطح درآمد و معیشت مردم شهرستان داشته است.

کد خبر: ۱۱۹٬۰۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha