۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
کاهش ۶۲درصدی تردد بین شهری از  ۲۵ اسفند ۹۸ تا ۱۰ فروردین ۹۹
مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد:

کاهش ۶۲درصدی تردد بین شهری از ۲۵ اسفند ۹۸ تا ۱۰ فروردین ۹۹

تردد بین استانی وسایل نقلیه در جاده های کشور از ۲۵ اسفند ۹۸ تا ۱۰ فروردین ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصدی کاهش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، طبق تحلیل های انجام شده در مرکز مدیریت راه‌های کشور، وضعیت تردد و تغییرات الگوی سفر از ۲۵ اسفند ۹۸ تا ۱۰ فروردین ۹۹ حاکی از کاهش ۶۲ درصدی تردد بین استانی وسیله نقلیه نسبت به مدت مشابه سال قبل است.
بر اساس  آمار به دست آمده از دوربین‌های پلاک خوان نیز تعداد پلاک های یک بار مشاهده شده در محورهای برون شهری کشور طی همین بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۵۰ درصد کاهش یافته است.

گفتنی است، سیاست تشویق مردم به عدم سفر به طور نسبی موثر بوده است و در ادامه، اعمال محدودیت‌های تردد در ورودی و خروجی استان‌ها می‌تواند به کاهش هرچه بیشتر سفرها منجر شود و البته تغییرات رخ داده در تردد روز ۸ فروردین با توجه به طرح فاصله گذاری اجتماعی نسبت به روزهای قبل موید همین مطلب است.
با توجه محدودیت‌های ترددی اعمال شده در مورخ ۱۰ فروردین ۹۹ تردد وسایل نقلیه در استان قم ۱۰ درصد افزایش و در استان‌های تهران ۶ درصد، البرز ۴ درصد، ‌ مازندران ۵ درصد، گیلان ۴ درصد و اصفهان ۸ درصد نسبت به روز ۹ فروردین کاهش داشته است.

یادآور می‌شود، از آنجایی که طبق پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رفت موج دوم سفرها از روز ۸ فروردین آغاز شود، ‌اما اجرای طرح فاصله گزاری اجتماعی منجر به کاهش ۳۱ درصدی نسبت به متوسط تردد در روزهای ۶ و ۷ فروردین شده است. از طرفی بررسی آمارها بیانگر کاهش تخلیه وسایل نقلیه از استان تهران و همچنین کاهش انباشت در اغلب استان‌های کشور است.

کد خبر: ۱۱٬۹۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha