۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
فرش‌های همدان متناسب با تقاضای بازار و ذائقه مصرف‌کننده نیست
فرماندار همدان:

فرش‌های همدان متناسب با تقاضای بازار و ذائقه مصرف‌کننده نیست

همدان - فرماندار همدان گفت: بخشی از مشکل فرش همدان مربوط به تولیدکنندگان است که متناسب با تقاضای بازار و ذائقه مصرف‌کننده تولیدات خود را تغییر نداده‌اند.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی فرمانداری همدان؛ محمدعلی محمدی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری همدان با حضور دستگاه‌های اجرایی ذیربط در محل پارک علم و فناوری با بیان اینکه فاصله بین عرصه تولید و فناوری ما نسبت به گذشته کمتر شده است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم، اظهار کرد: هم افزایی بین تولیدکنندگان و پارک علم و فناوری به رونق تولید و اشتغال می‌انجامد.

وی افزود: بسیاری از تولیدکنندگان ما در بخش صنعت و کشاورزی همچنان با شیوه‌های سنتی و بدون توجه به فناوری‌های نوین به کار خود ادامه می‌دهند که باعث درجا زدن و عدم توان رقابت در عرصه تولید خواهد شد.

فرماندار همدان سیر همدان را نمونه‌ای از یک محصول کیفی کم‌نظیر و منحصر به فرد در عرصه تولیدات بخش کشاورزی دانست و تصریح کرد: احداث شهرک سیر همدان را به طور جدی پیگیر هستیم و به عنوان یک مزیت نسبی باید در این زمینه حرکت کنیم.

وی افزود: انتظار داریم با ارتباط بیشتر تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری ضمن بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در راستای کاهش خام‌فروشی، افزایش صنایع تبدیلی به روز و بسته‌بندی‌های متناسب با ذائقه مصرف‌کنندگان گام برداریم.

محمدی یادآور شد: بسیاری از محصولات تولیدی همدان به صورت خام‌فروشی و بدون بسته‌بندی و فرآوری یا تبدیل به دیگر محصولات مورد نیاز بازار عرضه می‌شود که از اشتغال، ارزش افزوده و سایر مزایای آن محرومیم.

وی با اشاره به گزارش فعالیت‌های انجمن تولیدکنندگان فرش دستباف همدان گفت: بخشی از مشکل فرش همدان هم مربوط به خود تولیدکنندگان است که متناسب با تقاضای بازار و ذائقه مصرف‌کننده تولیدات خود را تغییر نداده‌اند و بسیاری از تولیدات فرش دست‌بافت در گوشه بازار خاک می‌خورد.

فرماندار همدان ادامه داد: با ضعف بازریابی و هنر رقابت تولید به انحراف و ورشکستگی تولیدکننده می‌انجامد چون مخاطب‌شناسی و تولید بر اساس نیاز مصرف‌کننده یک اصل مهم است که متاسفانه در این خصوص ضعف داریم.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه گلخانه‌ها و تولید محصولات گلخانه‌ای اضافه کرد: فعالان بخش کشاورزی ما با بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش بنیان و ارتباط بیشتر با مجموعه پارک علم و فناوری می توانند تولیدات بخش کشاورزی ما را متحول کنند.

محمدی اظهار کرد: بسیاری از تولیدکنندگان ما در بخش‌های مختلف از توان شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری مطلع نیستند که باید برای هم افزایی بیشتر برنامه مشخصی داشته باشیم.

کد خبر: ۱۱۹٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha