۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
افزایش وام ازدواج در کمیسیون اجتماعی مجلس پیگیری می شود
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس:

افزایش وام ازدواج در کمیسیون اجتماعی مجلس پیگیری می شود

تبریز- نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: افزایش وام ازدواج در کمیسیون اجتماعی مجلس پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، زهرا ساعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در این خصوص گفت: پیشنهاد تامین منابع صندوق اندوخته ازدواج و افزایش وام ازدواج که سال‌ها مغفول مانده بود در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا زمینه تسهیل ازدواج را در جامعه فراهم کنیم، افزود: باید ردیفی برای افزایش وام زادواج درنظر بگیریم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: فزایش ردیف بودجه برای آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق و کودکان کار از دیگر مواردی بوده که همچون سنوات گذشته برای تحقق آن تلاش کردیم.

ساعی ادامه داد: این موضوع نیز تصویب شده است و برای بیمه زنان سرپرست خانوار و تعیین ردیفی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در بودجه ۹۹ نیز مبلغ۴۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم این مبالغ متناسب با شرایط تورم اقتصادی تعیین شود که باعث رشد جمعیت زنان سرپرست خانواری می‌شود و باید مورد حمایت قرار گیرند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در خصوص تعیین نشدن بودجه برای اجرای قانون حمایت از معلولان گفت: این انتقاد وارد است و باید بودجه‌ای برای اجرای حمایت از حقوق معلولان در لایحه بودجه ۹۹ تعیین شود، کما اینکه سال گذشته نیز در پی تلاشی که کردیم توانستیم بودجه این بخش را افزایش دهیم، به طوری که مبلغ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به بودجه کل بهزیستی در راستای اجرای این قانون اضافه شد.

ساعی با تاکید بر اینکه صندوق بازنشستگی باید به تعهدات خود در برابر بازنشستگان عمل کند، گفت: نحوه مدیریت، سرمایه گذاری و توزیع منابع در صندوق های بازنشستگی جز چالش های کشور است.

وی گفت: باید این چالش ها رفع شود و این صندوق ها باید در حوزه تولید و سرمایه گذاری بلندمدت فعال شوند.

کد خبر: ۱٬۱۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha