۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
تداوم سقوط در بازار رمز ارزها؛ بیت کوین ۵۶ هزار دلاری شد
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها

تداوم سقوط در بازار رمز ارزها؛ بیت کوین ۵۶ هزار دلاری شد

در روز دوم آذر ماه سال ۱۴۰۰ ارزش بیت کوین به ۵۶ هزار و ۸۰۰ دلار و ارز اتریوم به ۴۱۰۰ دلار رسید.

بازار،گروه بین الملل: در روز دوم آذر سال ۱۴۰۰ بازار رمز ارزها افت ارزش را تجربه کرد. در اینروز ارزش هر بیت کوین در بازار جهانی به ۵۶ هزار و ۸۰۰ دلار رسید و هر اتریوم با قیمت ۴۱۷۳ دلار مبادله شد.

آمارها نشان می دهد روز گذشته و بعد از انتشار خبر انتخاب دوباره جرومی پاول به عنوان رییس فدرال رزرو امریکا ارزش رمز ارزها به یکباره سقوط کرد. سقوطی که باعث شد تا سرمایه گذاران در این بازار زیان زیادی را متحمل شوند.

کوین دسک در این مورد نوشت: «بازار رمز ارزها تحت تاثیر این خبر مهم قرار داشت. انتظار می رفت فرد تازه ای در فدرال رزرو جایگزین اول شود، فردی که حمایت بیشتری از توسعه بازار رمز ارزها انجام دهد ولی این اتفاق نیفتاد و پاول بازهم به کارش ادامه داد. او مخالف حمایت از رمز ارزها است و این بازار را برای اقتصاد و بازار پول امریکا مضر می داند. بدون شک در دومین دوره حضور او در فدرال رزرو امریکا قوانین سخت گیرانه تری برای مقابله با بازار رمز ارزها منتشر وضع خواهد شد.»

 اما فارغ از انتخاب رییس فدرال رزرو در امریکا، خبر  تبدیل شدن بیت کوین به پول رسمی دولتی در ال سالوادور و فروش اوراق قرضه با پشتوانه بیت کوین در این کشور بازهم خبرساز شد. اوراق قرضه ای که بسیار متزلزل است و نوسان بالایی در  ارزش ان ایجاد خواهد شد.البته برخی هم افت کنونی در بازار رمز ارزها را به دلیل وضعیت عادی بازار ارزیابی می کنند.

استوارت هایت تحلیل گر بازار رمز ارزها در مصاحبه ای در این زمینه گفت: «دولت السالوادور دولت بدهکاری است و ایجاد بازار رسمی پول در این کشور بر مبنای بیت کوین هم نشان می دهد که دولت به فکر راهی برای فرار از مشکلات است. هم اکنون شرایط اقتصادی در این کشور بسیار متزلزل تر از قبل است و افرادی که برای خرید اوراق قرضه با پشتوانه بیت کوین در این کشور اقدام می کنند ریسک بالایی را متحمل می شوند.»

السالوادور اولین کشوری است که بیت کوین را به عنوان پول رسمی خود پذیرفته است و این سیاست در شرایطی اجرا شد که رییس صندوق بین الملل پول بارها در این زمینه هشدار داده بود و در مورد خطرات سرمایه گذاری در این بازار صحبت کرده بود.

دولت السالوادور برای رهایی از فشارهای ناشی از مشکلات اقتصادی و بدهی و به جای پذیرش مسولیت در مورد ارزش پول ملی  و تلاش برای حفظ ساختارهای مالی کشور اقدام به جایگزین کردن بیت کوین به عنوان پول کرد. سیاستی که این روزها بیشتر حالت آزمایشی دارد و می تواند چالشهای زیادی را برای اقتصاد این کشور کوچک به همراه بیاورد.

اما در سوی دیگر دنیا و در کشور برزیل قوانینی برای تسهیل تجارت الکترونیک با ارزهای مجازی در حال تصویب است. قوانینی به که افرادامکان می دهد از بیت کوین برای مبادلات خود در فضای انلاین استفاده کنند.

بسیاری معتقدند این سیاست باعث می شود تادولت بر نحوه استفاده از رمز ارزها در انی کشور نظارت بیشتری داشته باشد و شاید به گونه ای تلاش برای تقویت نظارت بر این بازار و توسعه قانون گذاری در این حوزه باشد. اما این تنها یک روی سکه است و در روی دیگر سکه افزایش پذیرش رمز ارزها در بازار جهانی مورد توجه قرار گرفته است. مساله ای که می تواند منافع زیادی را برای سرمایه گذاران در این زمینه به همراه داشته باشد.

کد خبر: ۱۱۸٬۹۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha