۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
جزئیات افزایش اختیارات استانداران
وزیر کشور تشریح کرد

جزئیات افزایش اختیارات استانداران

وحیدی، وزیر کشور جزئیاتی از افزایش اختیارات استانداران را تشریح کرد و گفت: صندوق‌های توسعه و پیشرفت استانی پیش‌بینی و منابعی در آن ایجاد می‌شود.

به گزارش بازار، احمد وحیدی، وزیر کشور شامگاه دوشنبه (اول آذرماه) در حاشیه نشست با استانداران کشور که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: نشست خوبی با استانداران و رئیس سازمان برنامه بودجه داشتیم و موضوع اصلی آن تغییر و تحولات در بودجه ۱۴۰۱ بود که مبنای آن نگاه جدیدی در برنامه‌ریزی‌ها در استان‌ها است و استان‌ها اختیارات بهتری پیدا می‌کنند و شوراهای برنامه‌ریزی استان‌ها محور اصلی برنامه‌ریزی می‌شوند و با اختیارات بیشتری می‌توانند نسبت به جذب منابع و هزینه آن‌ها تصمیم‌گیری کنند.

وی افزود: پروژه‌ها عمدتاً در استان‌ها تعریف می‌شود و اگر لازم بود در سطح استان‌ها برنامه‌های آمایش اصلاح می‌شود و اساس برنامه‌ریزی در استان شکل خواهد گرفت و منابع عمدتاً در استان تعریف و هزینه می‌شود.

وزیر کشور افزود: بنا است صندوق‌های توسعه و پیشرفت استانی پیش‌بینی و منابعی در آن ایجاد شود که بخشی از آن از منابع دولتی و ملی هست و بخشی نیز ناشی از فروش اموال در استان‌ها است و طبیعتاً اختیارات اضافه‌تری به استان‌ها داده می‌شود و با تمرکززدایی، حرکت خوب و سریعی را در استان‌ها شاهد خواهیم بود.

کد خبر: ۱۱۸٬۹۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha