۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸
اعطای مجوز به نهادهای مالی
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرد

اعطای مجوز به نهادهای مالی

عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از اعطای مجوز به نهادهای مالی همچون کارگزاری ها و سبدگردان ها خبر داد.

به گزارش بازار، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جمع خبرنگاران گفت: دربحث مجوز نهادهای مالی، سیاستی سازمان بورس در پیش گرفت تا افرادی که تمایل دارند در نهادهای مالی سرمایه گذاری کنند بتوانند مجوز دریافت کنند برهمین اساس، کمیته های مربوط را فعال نگه داشتیم.

وی ادامه داد: امروز هم موافقت اصولی با مجوز یک کارگزاری را در جلسه هیات مدیره سازمان بورس صادر کردیم تا به تاسیس کارگزاری اقدام کنند این روند ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: از ۳۸ درخواست کارگزاری به ۴ درخواست پاسخ داده و سه درخواست رد شد و سایر درخواست ها در حال رسیدگی است. با دقت بررسی می کنیم تا بتوانیم الزامات را رعایت کنیم.

او بیان کرد: در تلاش هستیم تا هفته ای یک تا دو مجوز را در هیات مدیره بررسی و نظر نهایی را صادر کنیم.

عشقی در مورد پرداخت سود سهام شرکت ها از طریق سامانه سجام گفت: هر شرکتی برای پرداخت سود خود رویه خاصی داشت از یک تا دو سال گذشته برخی از شرکت ها از طریق سامانه سجام سود خود را پرداخت می کردند به طوری که در سال گذشته ۱۳۰ شرکت از طریق سجام سود سهام را پرداخت می کردند. امسال نیز ۲۷۰ شرکت سود سهام خود را از طریق سامانه سجام پرداخت کردند.

وی ادامه داد: برخی از شرکت ها برای پرداخت سود سهام خود از طریق سامانه سجام درخواست دادند که تا یک تا دو ماه آینده بستر فنی آن آماده می شود تا بتوانند سود را از این طریق به سهامداران پرداخت کنند.

او ادامه داد: البته در اینده الزامی خواهیم گذاشت تا شرکت ها سود سهام را از طریق سامانه سجام پرداخت کنند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: دستورالعمل های اعطای مجوز در تمام نهادهای مالی به صورت دقیق بررسی می شود و در طی یک ماهی که در دوره جدید هیات مدیره گذشته سعی کردیم با دقت بیشتری مجوزها را بررسی کنیم ونظارت کافی هم بر شرکت ها داشته باشیم در چند مرحله مصاحبه از متقاضیان صورت می گیرد.

عشقی ادامه داد: در صدور مجوزها و موافقت اصولی حداقل ها گذاشته شده است و هر کسی نمی تواند این موافقت ها را کسب کند.

وی افزود: بحث اعطای مجوزها اکنون شامل نهادهای مالی همچون شرکت های کارگزاری و سبدگردان ها است.

او ادامه داد: تقسیم سود سهام عدالت را باید در شورای عالی بورس پیشنهاد دهیم و مصوب کنیم تا سود از طریق سپرده گذاری مرکزی پرداخت و بعد از اخذ مجوز از طریق شواری عالی بورس به شرکت ها ابلاغ شود که تا دو ماه آینده ابلاغ می شود.

رئیس سازمان بورس و ارواق بهادر گفت: سال گذشته رویه برای پرداخت سود سهام عدالت وجود داشت که امسال نیز با الهام از همان رویه سود سهام عدالت را پرداخت میکنیم.

وی درمورد مشکل برخی از شرکت های سرمایه گذاری استانی گفت: در مورد این شرکت های استانی باید تصمیم گیری شود.

عشقی در پایان گفت: بسته کامل سهام عدالت در دست تهیه است و جلسات آن برگزار می شود و امیدوارم به جمع بندی برسیم.

کد خبر: ۱۱۸٬۹۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha