۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
۲ گانه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس و صرفه جویی گاز
مدیرعامل گاز استان تهران عنوان کرد

۲ گانه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس و صرفه جویی گاز

توکلی، مدیرعامل گاز استان تهران گفت: رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در مدارس، با بخشنامه صرفه جویی در مصرف گاز همخوانی ندارد.

به گزارش بازار، سعید توکلی مدیرعامل گاز استان تهران گفت: وقتی مدارس را بازگشایی کرده ایم، ناچاریم به جهت رعایت دستور العمل‌های بهداشتی درها و پنجره‌ها را در مدارس باز بگذاریم تا هوا جریان داشته باشد و از طرف دیگر باید دستگاه‌های گرمایشی روشن باشد تا هوای کلاس‌ها گرم بماند و این مسئله با صرفه جویی در مصرف گاز منافات دارد.

مدیرعامل گاز استان تهران با بیان اینکه مصرف گاز به مرز هشدار رسیده گفت: در آبان امسال مصرف گاز در استان تهران نسبت به مدت مشابه پارسال، ۲۰ درصدافزایش یافته درحالیکه میزان انشعاب‌های جدید در این مدت تنها ۴ تا ۵ درصد رشد داشته است.

توکلی با بیان اینکه اگر به همین منوال مصرف گاز در گشور ادامه داشته باشد حتما شبکه شکننده خواهد بود افزود: باوجود اینکه، همه تلاش من و همکارانم این است که گاز مصارف خانگی و تجاری تامین شود.

مدیرعامل گاز استان تهران با بیان اینکه صرفه جویی بهترین راه برای گذر بدون دغدغه از زمستان امسال است گفت: اگر مردم تنها یک درجه دمای منازل خود را کاهش دهند، مقادیر زیادی گاز صرفه جویی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران بیان کرد: دمای رفاه ۱۸ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد است و الزام اداره‌ها و سازمان‌ها به خاموش کردن سیستم گرمایشی پس از پایان ساعت اداری و بهینه کردن سیستم موتورخانه‌ها هم موضوعی ضروری است و به همین دلیل بازدید سرزده و بدون اطلاع قبلی، پس از پایان ساعت اداری، از اماکن انجام شده و در صورت خاموش نبودن سیستم گرمایشی و تکرار این کار، اخطار قطع جریان گاز صادر شده است.

وی با بیان اینکه پس از ابلاغ بخشنامه معاون اول رئیس جمهور مبنی بر رعایت الگوی مصرف در دارات و نهادهای دولتی، بازرسی از ادارات دولتی در دستور کار قرار گرفته است گفت: تاکنون ۴ هزار و ۲۸۵ مورد بازدید انجام شده که ۹۳ مورد آن پس از دریافت اخطار دوم به قطع گاز ختم شده است.

کد خبر: ۱۱۸٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha