۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
۲.۵ میلیارد یورو طلب گروه مپنا از صنعت نیروگاهی
مدیرعامل گروه مپنا اعلام کرد

۲.۵ میلیارد یورو طلب گروه مپنا از صنعت نیروگاهی

علی آبادی، مدیرعامل گروه مپنا گفت: گروه مپنا با وجود ۲.۵ میلیارد یورو، طلب از صنعت نیروگاهی، همچنان در اجرای تعهداتش از زمانبندی تنظیم شده، جلوتر است.

به گزارش بازار، عباس علی آبادی با اشاره به اینکه ادامه فعالیت گروه مپنا باوجود طلب‌های قابل توجه از کارفرمایان، به دلیل توان علمی وفنی بالای این بخش است افزود: گروه مپنا بیش از تعهداتی که دارد نسبت به ساخت نیروگاه اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه ما در کشور نیروگاه‌های بسیاری داریم که از توان آن‌ها بصورت بهینه استفاده نمی‌شود گفت: درحال حاضر ۸۵ هزار مگاوات نیروگاه فسیلی، تجدید پذیر و آبی در کشور وجود دارد که طبق اعلام مسئولان از کل ظرفیت نیروگاهی نصب شده در کشور فقط ۵۳ هزار مگاوات برق در تابستان امسال دریافت شد درحالی که نیاز مصرف کشور در زمان اوج مصرف، ۶۷ هزار مگاوات بوده است.

مدیرعامل گروه مپنا با تاکید بر لزوم اجرای طرح‌هایی برای افزایش بهره وری و کاهش مصرف برق در کشور گفت: گروه مپنا هم اکنون ۷ تا ۸ هزار مگاوات نیروگاه در دست احداث دارد که به دلیل مشکلات متعددی که برای کارفرما ایجاد شده این نیروگاه‌ها هنوز به مدار تولید وارد نشدند.

علی آبادی با اشاره به اینکه مسائل مالی مهم‌ترین دلیل بلاتکلیف ماندن پروژه‌ها بوده است گفت: اقتصاد صنعت برق، اقتصاد خودکفا نیست و هزینه‌های تولید برق از مصرف کننده دریافت نمی‌شود البته قرار بود این منابع از محل اعتبارات ملی جبران شود که این فرآیند نیز عملیاتی نشد و همین رویه، سبب بروز اختلالاتی در تولید برق شده است.

وی با بیان اینکه تامین اعتبار پروژه‌های نیروگاهی بصورت ریالی و ارزی تفاوتی ندارد گفت: اساس قراردادهای ساخت تجهیزات در این بخش بصورت ارزی است، اما اگر تغییرات نرخ ارز و ریال در قراردادها تعیین شود و ما برای تامین مواد اولیه با کمبود ارز مواجه نشویم، می‌توانیم قراردادها را بصورت ریالی منعقد کنیم.

کد خبر: ۱۱۸٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha