۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
قیمت گذاری را نمی توان به خودروسازان انحصاری داد| انتقاد از خبرهای خودرویی وزارت صمت در دو هفته
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بازار:

قیمت گذاری را نمی توان به خودروسازان انحصاری داد| انتقاد از خبرهای خودرویی وزارت صمت در دو هفته

دهنوی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وقتی وزارت صمت می آید و در عرض دو هفته چندین خبر را در رابطه با قیمت خودرو اعلام می کند دیگر این شرایط طبیعی به نظر خواهد رسید.

سید محسن دهنوی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به افزایش قیمت خودرو و نابسامانی در این بازار اظهار داشت: گرانی خودرو به بی ثباتی سیاست‌های اقتصادی وزارت صمت بازمی گردد.

وی تاکید کرد: وقتی وزارت صمت می آید و در عرض دو هفته چندین خبر را در رابطه با قیمت خودرو اعلام می کند دیگر این شرایط طبیعی به نظر خواهد رسید.

این نماینده مجلس ادامه داد: وقتی ما خودمان را جای بازار و بازاریان بگذاریم متوجه می شویم بازار چه شرایطی را متحمل است به عنوان مثال  زمانی گفته می شود قیمت گذاری خودرو از شورای رقابت گرفته شده است. یا اینکه یک روز اعلام می‌شود قیمت‌گذاری خودرو توسط کارخانه اعمال خواهد شد. همچنین یک روز دیگر اعلام می‌شود که قیمت خودروی عرضه شده در کارخانه معادل قیمت بازار است و یک روز دیگر هم اعلام می‌شود که این تصمیمات گرفته شده ملغی است و باز دوباره گفته می شود که تصیمات بر عهده تنظیم بازار است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین این قبیل اخبار متفاوت و بعضاً متناقض بازار را متلاطم خواهد کرد و در نهایت باعث افزایش قیمت خودرو خواهد شد.

نماینده مردم «تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر» در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه بازار خودرو بسیار بازار هوشمندی است، اظهار داشت: بازار این قبیل موضوعات را رصد می‌کند و در نهایت تصمیم‌گیری می‌کند.

 وی ضمن تاکید مجدد بر این نکته که دلیل اصلی افزایش قیمت خودرو بی ثباتی در سیاست هایی است که وزارت صمت در پیش گرفته است،تاکید کرد: در این زمینه قانون به خوبی روشن است و گفته شده که تا زمانی که تولید محصولی به مانند خودرو انحصاری است، قیمت‌گذاری آن در اختیار شورای رقابت قرار گیرد و مسئولیت آن با شورای رقابت است.

دهنوی تاکید کرد: مسئولین باید خودرو را از انحصار خارج کنند و اجازه دهند که همه افراد خودرو به کشور وارد کنند تا یک بازار غیر انحصاری شکل گیرد و این بازار رقابتی شود تا نهایتا قیمت‌گذاری هم آزاد شود، منتها ما اجازه نداریم در شرایطی که بازار انحصاری است و مردم مجبورند تنها از این دو خودروساز خودرو تهیه کنند، قیمت گذاری را برعهده خودروسازان و یا بازار بگذاریم و این یک مکانیزم اشتباهی است و این اتفاقی است که در حال حاضر شاهد آن هستیم.

کد خبر: ۱۱۸٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      0 0
      پس خبر که وزیر صمت گفته دو هفته صبر کنید خودرو نخرید چیی شد آقای وزیر خبرت پس بگو
    • م.م IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      0 0
      احسنت به دو جمله آخر
    • حقیقت IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      0 0
      کاملآ درسته
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      0 0
      درودبرشرفت مردشیرمادرحلالت