۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶
دولت در اسرع‌وقت «قانون مالیات بر خانه‌های خالی» را اجرایی کند
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

دولت در اسرع‌وقت «قانون مالیات بر خانه‌های خالی» را اجرایی کند

بیگی نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: دولت باید در اسرع‌وقت قانون مالیات بر خانه‌های خالی را اجرایی کند چرا که اجرای این قانون ضمن کاهش قیمت خانه موجب انضباط در بازار مسکن می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، هادی بیگی نژاد بر ضرورت جلوگیری از فرار مالیاتی و اجرای کامل قانون مالیات بر خانه‌های خالی تاکید کرد و گفت: از آنجا که در کشور راهبرد مالیاتی مشخصی وجود ندارد معلوم نیست نحوه اخذ مالیات‌ها به چه صورت است، البته حتی اگر راهبردی نیز تدوین شود تجربه ثابت کرده که اراده مستحکمی برای اجرای آن وجود ندارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تخفیف مالیاتی در کشور اتفاق می‌افتد که البته با فرار مالیاتی تفاوت دارد و حال سوال این است این تخفیف‌ها تا کی باید ادامه داشته باشد؟، ضمن آنکه معتقدم دیگر نیازی به قانون‌گذاری جدید نیست و صرفا باید قوانین موجود را به درستی اجرا کرد.

وی با بیان اینکه اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی، جلوگیری از فرارهای مالیاتی و باز طراحی سیستم مالیاتی ازجمله انتظاراتی است که از دستگاه اجرایی می‌رود، اظهار کرد: ابتدا باید یک راهبرد مشخص برای سیستم مالیاتی کشور تدوین و در ادامه اراده‌ای قوی برای اجرای آن وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دولت مستقر نیز مانند دولت‌های قبلی برنامه مشخص و مدونی در زمینه مالیات ندارد، گفت: دولت باید در اسرع‌وقت "قانون مالیات بر خانه‌های خالی" را اجرایی کند چراکه اجرای این قانون ضمن کاهش قیمت خانه موجب انضباط در بازار مسکن می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه دیوان محاسبات کشور باید به عدم اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی ورود کند، گفت: مجلس برای درآمدهای حاصل از قوانین مالیاتی در بودجه، هزینه تعریف کرده لذا درصورت عدم اجرای قانون مذکور، نظام بودجه‌ریزی کشور به هم می‌ریزد.

کد خبر: ۱۱۸٬۶۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      0 0
      سلام مالیات بر بیشتر از یک مسکن وخودرو لازم است واز خودمان بایستی شروع کنیم
    • صادق IR ۰۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      0 0
      آقای نماینده اول بگوچرا اعلام اموال مسیولین ونمایندگان محرمانه وجرم میباشدوچرا بانکها وحقوقی ها خانه خالی خود را اعلام نمیکنند_ تا برسیم به مردم عادی.