۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
تحقق صرفه‌جویی ارزی ۹۸ میلیون یورو در همکاری با دانش‌بنیان‌ها
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام کرد

تحقق صرفه‌جویی ارزی ۹۸ میلیون یورو در همکاری با دانش‌بنیان‌ها

مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، گفت: همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و بهره‌مندی از دانش و ظرفیت‌های جوانان نخبه، بخشی از برنامه های ایران خودرو در مسیر خودکفایی است.

به گزارش بازار به نقل از ایران خودرو، فرشاد مقیمی، صرفه‌جویی ارزی محقق شده ناشی از مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و هوافضا در ساخت داخل قطعات را از آغاز این همکاری‌ها، ۹۸ میلیون یورو اعلام کرد و گفت: از مجموع ۱۳۲ میلیون یورو تفاهم‌نامه‌های فعال با دانش‌بنیان‌ها و سازمان هوافضا که در دو سال اخیر منعقد شده، صرفه جویی ۹۸ میلیون یورویی محقق و مابقی در مرحله قرارداد و مذاکره است.

وی ضمن اشاره به همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر تحقق اهداف خودکفایی گفت: گروه صنعتی ایران‌خودرو با حمایت از جوانان نخبه و استقبال از همکاری شرکت های دانش بنیان در ارایه طرح های داخلی‌سازی تولید خودرو، اقدامات موثر و مهمی را در جهت تعمیق ساخت داخل و کاهش وابستگی به منابع خارج از کشور انجام داده است.

مقیمی با بیان این که ایران خودرو با اعتقاد و باور به توانمندی نخبگان در گره گشایی و رفع بخشی از موانع تولید به ویژه داخلی‌سازی قطعات های‌تک، در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده، خاطرنشان کرد: شرکت دانش بنیان جتکو که در زمینه طراحی و ساخت قطعات های‌تک مورد نیاز صنعت خودرو فعالیت می کند از زیرمجموعه‌های ایران خودرو است و در دو سال اخیر اقدامات مهمی را در این زمینه به انجام رسانده است. طراحی و نمونه سازی تارا برقی و همچنین پلتفرم برق و الکترونیک خودرو بخشی از دستاوردهای ذهن و دانش جوانان نخبه این شرکت است.

وی کاهش هزینه‌های تولید را از ثمرات بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش بنیان خواند و گفت: تعمیق داخلی‌سازی از طریق میزهای خودکفایی وزارت صمت نیز با جدیت بالایی در حال اجرا است.

مقیمی با با بیان این که از سال ۱۳۹۸ تا اوایل آبان ماه امسال توانسته ایم با اجرای پروژه های خودکفایی، بیش از ۲۹۴ میلیون یورو صرفه جویی ارزی را محقق کنیم، سهم میزهای خودکفایی وزارت صنعت، معدن و تجارت را ۸۷.۸ میلیون یورو دانست و اظهار کرد: هدف خودکفایی امسال ۱۳۳ میلیون یورو است که با همکاری سازندگان توانمند در زنجیره تامین ایران خودرو، تا دهه نخست آبان ماه بیش از ۶۶ میلیون یورو از آن محقق شده است.

کد خبر: ۱۱۸٬۵۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha