۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
تعدد نهادهای فعال در حوزه رفع موانع تولید منجر به موازی کاری‌ شده است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تعدد نهادهای فعال در حوزه رفع موانع تولید منجر به موازی کاری‌ شده است

با توجه به نهادها و ستادهای موجود در کشور که وظایف و اختیارات آنها به نحوی به موضوع حمایت از تولید و سرمایه گذاری مربوط است، به نظر می‌رسد باید به سمت ادغام و کاهش نهادهای موازی و هم عرض گام برداشت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی، در خصوص ضرورت کاهش نهادهای موجود و مسئول رفع موانع تولید و جذب سرمایه گذاری، گفت: با توجه به ضرورت رفع موانع تولید، نهادهای متعددی با در نظر گرفتن این تکلیف و به موجب قوانین و مقررات مختلف تأسیس شده‌اند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شورای برنامه ریزی استانی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار، شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و همچنین کمیته موضوع بند ب ماده ۱۱ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور از جمله نهادهایی هستند که در راستای رفع موانع تولید و بر اساس قوانین مختلف ایجاد شده‌اند.

وی افزود: به فهرست بالا، باید نهادهای دیگری مانند کارگروه رفع موانع جهش تولید، ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و... را نیز اضافه کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تعدد و تکثر چنین نهادهایی، نه تنها به دستیابی به هدف قابل تقدیر حمایت از سرمایه گذاری و تولید کمکی نکرده، بلکه در موارد زیادی به همپوشانی‌ها و اختلافات صلاحیتی، موازی کاری‌ها و اختلال های نهادی انجامیده است.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به نهادها و ستادهای موجود در کشور که وظایف و اختیارات آنها به نحوی به موضوع حمایت از تولید و سرمایه گذاری مربوط است، به نظر می‌رسد باید به سمت ادغام و کاهش نهادهای موازی و هم عرض گام برداشت و بدین وسیله، کارایی و اثربخشی سیاست‌ها و قوانین مربوط را افزایش داد.

کد خبر: ۱۱۸٬۴۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha